Serviciul va oferi celor 176 milioane de utilizatori ai Gmail noi functii de furnizare a continutului, a fotografiilor si a clipurilor video si de urmarire a acestora, format asemanator cu cel al site-ului de micro-blogging Twitter, scrie .

Folosirea ca mijloc de comunicare intre utilizatorii de internet a site-urilor Facebook, Twitter si MySpace a constribuit cresterea traficului web al acestor locatii. Google si Apple vor sa recupereze acest trafic si vor ca toti utilizatorii sa foloseasca ecosistemul digital oferit de acestia.

La fel ca alte retele sociale, Google Buzz permite utilizatorilor sa posteze actualizari in timp real din site-urile ca Picassa, YouTube, Gmail si Android. De asemenea, include si abilitatea de a posta mesaje de pe reteaua sociala Twitter. Prin aceasta lansare Google nu a introdus nimic nou sau revolutionar, insa vrea sa reafirme pozitia sa in industria online.

"Vrem sa vedem ce articole citesc cititorii nostrii, ce comenteaza, si multe alte lucruri de acest fel, cu care putea trimite lucruri de care acestia ar putea fi interesati", a declarat fondatorul Sergey Brin.

Google urmareste prin comportamentul utilizatorilor de pe serviciu Buzz cresterea veniturilor prin plasarea unor reclame mult mai relevante pe paginile sale de internet.

Potrivit blog-ului de specialitate Web-Strategy , Google Buzz va fi un rival important pentru Facebook, MySpace si Twitter, iar noul serviciu va avea un impact destul de mare asupra industriei de retele sociale.

De asemenea, cota Google in segmentul retelelor sociale ar putea fi extinsa prin integrarea in mai mult proiecte ale companie ca browser-ul web Google Chrome, sistemul de operare Chrome, Google Apps si Google Android.

Facebook si AOL au anuntat ulterior ca vor colabora la dezvoltarea unui sistem de mesagerie instant si chat in timp real. AOL planuieste sa integreze serviciul de chating al Facebook in programul sau AIM care este folosit de 17 milioane de utilizatori lunar. Dupa ce Google si-a extins eforturile de a patrunde in majoritatea domeniilor, mai multe companii ar putea sa isi uneasca fortele.