Google a lansat la inceputul acestei saptamani propriul serviciul de retele sociale Buzz , prin care spera sa patrunda pe nisa dominata de site-urile Facebook si Twitter, scrie presa internationala.

Serviciul va oferi celor 176 milioane de utilizatori ai Gmail noi functii de furnizare a continutului, a fotografiilor si a clipurilor video si de urmarire a acestora, format asemanator cu cel al site-ului de micro-blogging Twitter, scrie .

Folosirea ca mijloc de comunicare intre utilizatorii de internet a site-urilor Facebook, Twitter si MySpace a constribuit cresterea traficului web al acestor locatii. Google si Apple vor sa recupereze acest trafic si vor ca toti utilizatorii sa foloseasca ecosistemul digital oferit de acestia.

La fel ca alte retele sociale, Google Buzz permite utilizatorilor sa posteze actualizari in timp real din site-urile ca Picassa, YouTube, Gmail si Android. De asemenea, include si abilitatea de a posta mesaje de pe reteaua sociala Twitter. Prin aceasta lansare Google nu a introdus nimic nou sau revolutionar, insa vrea sa reafirme pozitia sa in industria online.

"Vrem sa vedem ce articole citesc cititorii nostrii, ce comenteaza, si multe alte lucruri de acest fel, cu care putea trimite lucruri de care acestia ar putea fi interesati", a declarat fondatorul Sergey Brin.

Google urmareste prin comportamentul utilizatorilor de pe serviciu Buzz cresterea veniturilor prin plasarea unor reclame mult mai relevante pe paginile sale de internet.

Potrivit blog-ului de specialitate Web-Strategy , Google Buzz va fi un rival important pentru Facebook, MySpace si Twitter, iar noul serviciu va avea un impact destul de mare asupra industriei de retele sociale.

De asemenea, cota Google in segmentul retelelor sociale ar putea fi extinsa prin integrarea in mai mult proiecte ale companie ca browser-ul web Google Chrome, sistemul de operare Chrome, Google Apps si Google Android.

Facebook si AOL au anuntat ulterior ca vor colabora la dezvoltarea unui sistem de mesagerie instant si chat in timp real. AOL planuieste sa integreze serviciul de chating al Facebook in programul sau AIM care este folosit de 17 milioane de utilizatori lunar. Dupa ce Google si-a extins eforturile de a patrunde in majoritatea domeniilor, mai multe companii ar putea sa isi uneasca fortele.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri