Firma a monitorizat in 2009 peste 60 de campanii de marketing prin sms, realizate de 35 de companii, numar asemanator cu promotiile desfasurate in 2008.

“Valoarea pietei de promotii cu participare prin sms, raportat doar la numarul de mesaje tranzitate, la care adaugam costul mediu de realizare a aplicatiilor si un cost mediu de abonament lunar ar depasi un milion euro in 2009, cea mai mare valoare anuala inregistrata de acest tip de actiuni care folosesc marketingul mobil”, a declarat Dan Virtopeanu, director general al Voxline Communication.

Cresterea numarului de promotii prin sms a fost determinata de restrangerea bugetelor de marketing si publicitate care a dus la orientarea spre canale precum mobile marketingul, un mediu de promovare cu caracter personal, dar cu aplicabilitate pe foarte multi utilizatori.

Anul 2009 a adus cresteri in randul campaniilor efectuate pentru alimente, bauturi alcoolice si tigari, dar pe de alta parte au fost inregistrate scaderi importante in domeniul aparaturii electronice/electrocasnice, cosmeticelor, detergentilot si constructiilor.

Printre companiile care au desfasurat anul trecut pentru prima data promotii prin sms se numara: Albalact (brandul Zuzu), Agrana (Margaritar), Macon Deva, Sollers PPD (J&B), Carolli Prod 2000 (Carolli), Nordic Import Export Co (Rio Mare), Cotnari (Grasa de Cotnari), United Euro Distributions (Murfatlar), Ringier (TvMania),

“Intr-un an de criza, in care canalele clasice de media au atras mai putini bani de la branduri, am putut vedea cel putin trei promotii ale caror costuri de implementare/desfasurare se apropie de 100.000 euro”, afirma Bogdan Apostol, manager de dezvoltare a businessului in cadrul Voxline Communication.

In ceea ce priveste anul 2010, Apostol estimeaza ca branduri dinamice precum cele de bauturi racoritoare, alcoolice sau tigari vor continua sa impuna tendinte noi.

„Anul 2009 se remarca prin introducerea unei noi modalitati de inscriere in promotie, avand la baza tot telefonul mobil: inscrierea prin intermediul unui site mobil. Probabil in 2010 vom avea cel putin cinci branduri care vor utiliza si acest canal de inscriere in promotii. De asemenea, ma astept sa creasca interesul acordat experientei consumatorului cu brandul. Daca in 2009 s-a dublat numarul campaniilor care au avut si web site dedicat, nu vad de ce acest trend nu ar continua si in 2010”, explica Apostol.

In anul anterior brandurile au alaturat promotiilor prin sms si site-uri dedicate, 55% dintre campanii fiind insotite de astfel de site-uri, unde utilizatorul se poate inscrie la diferite promotii, dar totodata poate fi retinut prin jocuri, licitatii, user generated content, feed-uri rss de la bloguri. Adesea, aceste activitati suplimentare au fost recompensate cu premii suplimentare.

Pe de alta parte, interesul pentru reducerea costurilor a determinat 44% dintre promotii sa recurga doar la componenta de inscriere prin sms.