Anul trecut a fost pentru intreaga industrie IT unul de rascruce - vanzarile au coborat la jumatate pe piata de PC-uri, iar proiectele au fost amanate sau inghetate. Insa, pe finalul lui 2009, trendul a inceput sa se schimbe, iar vanzarile de desktop-uri si portabile au inceput sa se ridice.
"Trimestrul patru din 2009 a fost egal cu vanzarile de PC-uri inregistrate in primele noua luni ale anului trecut la un loc", a spus Aurel Netin (foto), directorul general al Lenovo Romania si Moldova, filiala regionala a producatorului chinez de PC-uri.

Daca in 2008 piata de desktop-uri si laptop-uri a atins un milion de unitati, anul trecut a coborat la jumatate, dupa cum arata studiile companiei de cercetare de piata IDC, citate de seful Lenovo.

Vanzarile de PC-uri la nivel local au fost afectate de intarzierile din sectorul public in 2009, dar si de declinul inregistrat pe segmentul desktop-urilor.

"Pentru prima oara am asistat la o crestere in sectorul portabilelor. Desktop-urile au pierdut teren in 2009 comparativ cu anii precedenti", a adaugat Netin.

Desi criza si-a pus amprenta asupra intregii industrii de profil, producatorul chinez de calculatoare nu a fost chiar atat de afectat. Orientarea pe zona consumer a ajutat Lenovo sa se mentina in target.

"Spre deosebire de competitorii nostri, am reusit sa crestem intr-un mediu economic dificil. Segmentul consumer ne-a ajutat sa compensam pierderile din zona business. In continuare, vrem sa marim cota de piata, care este de 7,8% in momentul de fata si sa ne situam peste nivelul pietei", arata reprezentantul companiei producatoare de PC-uri.

Dupa cum spune el, IDC prevede o crestere de 20% pe piata de calculatoare in acest an comparativ cu 2009. La nivelul de dinainte de criza se va ajunge abia peste trei ani.

"In acest context, tinta noastra este sa crestem peste nivelul inregistrat de piata. Daca aceasta se va mari in 2010 cu 20%, tinta noastra este sa ne situam deasupra ei. Insa, deocamdata, nu ne putem hazarda in alte afirmatii. Trebuie sa asteptam si sa vedem ce se va intampla mai departe", a conchis seful pe Romania si Moldova al Lenovo.

Lenovo a lansat o noua serie de laptopuri ThinkPad, numite “ThinkPad Edge”. Modelele de 13, 14 si 15 inch sunt realizate pentru segmentul de intreprinderi mici si mijlocii (IMM). Totodata, compania a anuntat astazi trei noi PC-uri - laptopurile T410s, T410 si T510.

Producatorul de PC-uri vrea sa-si mareasca echipa formata din 6 angajati la nivel local cu inca doua persoane, in 2010.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri