In trimestrul al patrulea veniturile Romtelecom au fost de 198,.3 milioane de euro, in scadere de cu 7,1% comparativ cu cele 213,5 milioane de euro din ultimele trei luni din 2008.

La finalul lui 2009, compania controlata de OTE avea un profit operational de 252,4 milioane de euro, in scadere cu 1,2% fata de 2008, cand Romtelecom inregistrase un profit operational (EBITDA) de 253,7 milioane de euro.

In ultimele trei luni ale anului trecut, operatorul a avut un profit operational de 50,6 milioane de euro, mai putin cu 11,8% comparativ cu cele 57,4 milioane de euro obtinute intre octombrie si decembrie 2008.

“Rata de descrestere a veniturilor a fost stabilizata la nivelul ratei de scadere a economiei romanesti, de aproximativ 7%, in ciuda presiunilor puternice la care a fost supusa compania. Totusi, in ceea ce priveste profitabilitatea, bazandu-se pe un control riguros al costurilor, Romtelecom a inregistrat doar o foarte usoara scadere de 1,2%, nivelul EBITDA atingand 32,3% in 2009. Acesta este rezultatul strategiei de a contracara scaderea veniturilor provenite din serviciul traditional de telefonie fixa, prin cresterea cotei de piata pe noi segmente de dezvoltare, precum broadband si televiziune digitala prin satelit”, a afirmat Yorgos Ioannidis, CEO Romtelecom

Numarul de abonati pe telefonie fixa a scazut cu 7,4% la 2.741.166 de abonati, in timp ce numarul de utilizatori de internet a crescut cu 24,1% la 807.362 de persoane, iar cel al clientilor pentru serviciile de televiziune prin satelit (DTH) a crescut cu 37,5% la 884.126 utilizatori.

Astfel, veniturile pe segmentul de internet au crescut 26%, in timp ce cele pe segmentul de DTH s-au majorat cu 87% fata de 2008, potrivit companiei.

In 2009, Romtelecom a atras aproximativ 27.000 de clienti pentru serviciul de Internet mobil bazat pe tehnologie CDMA.

“In 2010, vom continua sa aplicam o strategie comerciala bazata pe personalizarea ofertelor, in functie de nevoile clientilor din diferite segmente si vom oferi tarife foarte atractive pentru pachetele de trei servicii. Ne concentram in plus pe dezvoltarea infrastructurii de fibra optica, la nivel national. In acest fel, vom putea sa crestem vitezele actuale pana la 100 Mbps si vom extinde aria de acoperire a serviciului IPTV Dolce Interactiv, pe care ne dorim sa il pozitionam ca pe un produs de larg consum, la preturi foarte accesibile”, a mai declarat seful Romtelecom.