Romanii sunt printre cei mai activi pe retelele sociale de tipul Facebook, Hi5 ori Twitter, dar pe de alta parte sunt foarte reticenti in ceea ce priveste platile online cu card bancar, arata studiul "Marketers & Consumers, Digital & Connected", realizat de IAB Europe, asociatia industriei europene de publicitate pe Internet.
Astfel, tara noastra este pe locul al doilea dupa Belgia in ceea ce priveste activitatea de cautare pe Internet, 96% dintre utilizatorii de Internet din Romania facand acest lucru cel putin o data pe saptamana. Media Europei este de 89%, iar tara cu cel mai mic procent este Germania (81%), mai arata studiul efectuat pe 32.000 de persoane din 16 tari europene.

Daca rata penetrarii Internetului variaza de la 85% in Olanda si 32% in Romania, timpul petrecut online si frecventa utilizarii nu difera foarte mult de la tara la tara. Cei mai multi utilizatori de Internet sunt online sase, sapte zile pe saptamana (71%), iar 76% dintre utilizatori sunt online mai mult de o ora in aceste zile. Cei din Europa de Est sunt online mai mult, 33% dintre ei petrecand trei ore sau peste de fiecare data cand acceseaza Internetul.

In ceea ce priveste retelele de socializare, romanii sunt pe locul al doilea dupa unguri in ceea ce priveste utilizarea acestora. Astfel daca la nivel european, 52% dintre internautii participanti la studiu au un profil actualizat sau au vizualizat cel putin un profil pe o retea sociala in ultima luna, Ungaria are cea mai ridicata rata de implicare, cu 65%, urmata de Romania, cu 61%, si Polonia, cu 56%.

Totodata, est-europeneii sunt si mai consumatori de divertisment online, 49% dintre cei intervievati in Ungaria, Polonia si Romania uitandu-se la televiziuni sau la continut video online, 44% asculta radioul in timp real pe Internet, 31% descarca muzica si 27% se joaca sau pariaza online.

Daca in ceea ce priveste distractia suntem printre fruntasii Europei, atunci cand este vorba de online banking sau comert online suntem la coada, doar 19% dintre internautii romani folosind cel putin o data pe saptamana facilitatile de online banking, spre deosebire de Norvegia, unde rata este de 90%.

Focus pe activitatile saptamanale la nivel european:

• 89% din respondenti utilizeaza un motor de cautare cel putin o data pe saptamana
• 93% utilizeaza emailul cel putin o data pe saptamana
• 79% viziteaza o resursa de stiri online macar o data la sapte zile
• 45% utilizeaza un planificator de calatorii online
• 43% utilizeaza chatul si un program de instant messaging
• 21% joaca jocuri si pariaza
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri