Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft, a declarat ca actualul succes Google nu este in mod concret legat de cultura companiei, ci doar au reusit sa devina o companie de succes in zona de cautari online inaintea rivalilor sai, scrie The Guardian.

"Primul lucru de care Google beneficiaza in cautarile online este ca a facut-o bine inaintea tuturor. Este o valoare cu caracter obligatoriu, bineinteles", a declarat Ballmer.

"Putem atribui aceste lucruri asupra unor lucruri cum ar fi cultura de business, insa nu este niciodata clar care vine prima, caracterul obligatoriu sau cultura", a adaugat managerul.

Ballmer a recunoscut ca gigantul software pe care il conduce a intarziat in dezvoltarea sectorului de cautari online, in pofida lansarii site-ului MSN Search in 1998. Insa cu Bing, care isi mareste cota de piata din Statele Unite, el a declarat ca ar putea atinge performanta de a deveni un motor de cautare dominant.

Intrebat daca Microsoft va deveni principalul jucator in domeniul cautarilor online, Ballmer a replicat ca "nu exista un raspuns bun pentru aceasta intrebare. Daca spui "da" vei parea arogant, daca vei raspunde "nu" e ca si cum nu ai avea nicio sansa. Asadar raspunsul e da, intr-o zi", a declarat directorul executiv al celui mai mare producator software.

"Avem un optimism pe termen lung. Obiectivul de maine este de a castiga cateva procente si sa lucram in continuare", a declarat acesta.

Comentariile sale despre cultura Google vor fi ca o lovitura pentru compania ce detine cel mai popular motor de cautare, care si-a construit o reputatie bazata in mare parte pe construirea unei culturi diferite de cea a Microsoft.

Odata cu obiectivul Bing de a deveni o forta in cautarile online si lansarile Google ca: browserele web, sistemele de operare si a aplicatiile, cele doua companii au intrat intr-un conflict ce continua sa se extinda.

Google sustine ca plangerile facute la Comisia Europeana in legatura cu regimul companiei ce descurajeaza competitia au fost determinate de Microsoft. Reactia a fost exagerata cand compania si-a avertizat rivalii ca in viitor sa vor confrunta cu probleme anti-trust.

Moderatorul conferintei l-a intrebat pe Ballmer daca Microsoft foloseste companii mai mici de cautare web pentru a spori acuzatiile antitrust impotriva Google. Comisia Europeana a anuntat in urma cu o saptamana ca plangerile impotriva Google au fost inaintate de trei companii, doua dintre acestea avand legatura cu Microsoft.

"In cazul nostru, de multe ori acuzatiile initiale provin de la un competitor. Nu vom sta deoparte in acest caz, deci suntem implicati atat timp cat vom observa nereguli", a raspuns Ballmer. "Exista o multime de locuri in care este foarte greu sa iesi din dificultate. Mi-ar placea daca publicitarii ar imparti cu noi experienta pe care o au alaturi de Google", a declarat acesta.

De asemenea, acesta a infirmat zvonurile conform carora Microsoft ar putea investi in achizitia Facebook, in care a investit deja, sau in Twitter, adaugand ca ambele companii sunt deja parteneri ai companiei si au mai multa valoare ca afaceri independente.

"In anumite sensuri, ca independent, Twitter are mai multa valoare si credibilitate. Ar putea avea aceeasi credibilitate in fata utilizatorilor daca vor fi preluati de Microsoft? Nu este foarte clar", a declarat Ballmer.

De asemenea, cand a fost intrebat daca Yahoo
va supravietui ca o companie de cautari dupa ce Microsoft incearca sa il inlocuiasca. "Cresterea cotei de piata este obiectivul principal si avem nevoie de Yahoo pentru a avea succes", a declarat Ballmer.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri