"In maximum trei ani, desktop-urilor vor fi irelevante. In Japonia, majoritatea cercetarilor sunt facute prin intermediul telefoanelor inteligente si nu prin computere", a declarat acesta.

Declaratia acestuia intareste viziunile directorului executiv al Google, Eric Schmidt. Acesta a anuntat anterior ca grupul IT se considera mai mult o companie dedicata terminalelor mobile.

"Mobilitatea face informatiile universal accesibile. Dupa ce informatia s-a multiplicat si este mai greu de sortat, cautarile vor deveni mult mai importante. Acestea vor crea noi oportunitati pentru antreprenorii ce vor crea modele de business care sa fie mai intai omniprezente si apoi profitabile", a declarat Herlihy.

Concentrarea Google in cautarile mobile este reflectata de sistemul de operare mobil Android, care plaseaza casuta de cautare ca principala functie a telefonului, permitand utilizatorilor sa caute atat in interiorul telefonului, cat si pe internet dintr-un singur punct.

De asemenea, in acest an Google va lansa sistemul de operare Chrome, in colaborare cu producatorii de computere, si va promova cautarile si browserul web ca principala modalitate prin care computerele vor functiona.