Protocolul stabileste directiile principale si obiectivele colaborarii dintre cele doua institutii, instrumentele utilizate precum si metodologia de cooperare. Totodata, acordul prevede si regulile de pastrare a confidentialitatii informatiilor schimbate de catre cele doua parti.

"Consideram benefica aceasta initiativa comuna, deoarece facilitarea schimbului de informatii inca din fazele incipiente ale unui proiect legislativ, explicarea contextului si a directiilor, la nivel tactic si strategic, accesul la datele ce au asigurat fundamentarea strategiilor, vor asigura, pe langa fluidizarea avizarii acestuia, o concordanta omogena cu legislatia specifica concurentei atat la nivelul de strategie, cat si la nivelul abordarilor concrete de implementare a acesteia, indiferent daca implementarea este in responsabilitatea MCSI sau a altei institutii. In plus, principiile care guverneaza un mediu concurential normal, pot si trebuie sa faca parte din cerintele adresate serviciilor societatii informationale, proiectelor din sfera societatii bazate pe cunoastere (si nu numai), completand unitar cerintele tehnice si de eligibilitate din achizitiile publice", a declarat Gabriel Sandu (foto), ministrul comunicatiilor si societatii informationale.

Documentul stabileste modalitatile prin care cele doua institutii isi vor coordona eforturile pentru aplicarea unitara a legislatiei generale din domeniul concurentei, cat si a celei specifice pentru domeniul comunicatiilor, in vederea protejarii drepturilor si intereselor utilizatorilor finali.

Semnarea acestui protocol extinde colaborarea dintre Consiliul Concurentei si autoritatile publice cu atributii in domeniul comunicatiilor.

"Alaturand expertiza noastra celei a Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, care prin strategii si programe realizeaza politica guvernului in acest domeniu, rezultatul va fi, cu siguranta, o piata a comunicatiilor cu o concurenta reala, in care sunt respectate regulile de catre toti jucatorii, in interesul si spre binele consumatorilor finali", a spus Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale este organul de specialitate al administratiei publice centrale care are rolul de a realiza politica Guvernului in sectoarele comunicatiilor electronice si audiovizuale, serviciilor postale, tehnologiei informatiei, precum si in domeniul serviciilor societatii informationale si ale societatii bazate pe cunoastere din Romania, iar Consiliul Concurentei este autoritatea care are ca principale atributii protejarea si stimularea concurentei pentru asigurarea unui mediu concurential normal, in vederea promovarii intereselor consumatorilor.