Portalul ShopMania a reprezentat 65% din cifra de afaceri pe anul trecut, in timp ce proiectele web pentru clientii externi au generat 25% din veniturile pe 2009, iar 10% din afaceri a fost obtinut prin intermediul altor proiecte.

Acestea au constat in valorificarea contractelor publicitare incheiate pentru celelalte site-uri administrate de Asesoft Net: InfoPortal.ro, Autoraid.ro, Filmoteca.ro si Bascalie.ro.

„Ne-am adaptat la mediul de afaceri nou creat, adoptand atat strategii intensive, cat si extensive de crestere, date fiind provocarile inregistrate in plan local, dar si la nivel international”, declara Arthur Radulescu (foto), director general Asesoft Net, companie infiintata in 2004 si care in prezent are 25 de angajati.

Managerul a declarat pentru Wall-Street ca in 2009, profitul net al companiei a crescut fata de cel de circa 125.000 de euro inregistrat in 2008, iar pentru 2010 Radulescu estimeaza un nivel al profitului cu 10-15% mai mare fata de 2009 in varianta optimista. Managerul Asesoft Net nu a precizat care a fost valoarea acestuia anul trecut.

In 2009 reteaua ShopMania s-a extins in Cehia si Slovacia, portalul fiind astfel prezent in 26 de state, pietele externe aducand 80% din afacerile comparatorului de preturi, adica in jur de 365.000 de euro.

In prezent conducerea companiei doreste sa isi consolideze pozitia pe pietele existente, iar incepand cu a doua jumatate a anului se va stabili daca este un moment bun de extindere in inca o tara sau doua.

Portalul a inregistrat anul trecut in Romania un trafic mediu de aproximativ 80.000 de utilizatori unici/zi si de peste 300.000 de vizitatori unici pe zi in intreaga retea.

„Daca in Romania veniturile obtinute din vanzarea de spatiu publicitar pe site-ul ShopMania.ro s-au mentinut la un nivel constant, in celelate 25 de tari site-ul a inregistrat cresteri ale veniturilor, ajungand chiar la dublarea incasarilor in state precum Franta, Italia si Marea Britanie”, adauga Radulescu.

Pentru 2010, Asesoft Net estimeaza ca piata de servicii online va continua dezvoltarea, o importanta semnificativa urmand sa fie in zona de aplicatii mobile datorita cresterii utilizarii de telefoane inteligente (smartphone).

„In zona de aplicatii pentru iPhone sau pentru alte telefoane mobile de acest gen, exista un potential insuficient exploatat pe care credem ca il putem acoperi. Speram sa incepem dezvoltarea unor astfel de aplicatii in a doua jumatate a anului. Estimam investitii de aproximativ 15.000 euro in zona de aplicatii pentru mobile (inclusiv dezvoltarea unei variante ShopMania optimizate pentru telefoanele mobile)”, a declarat pemtru Wall-Street Arthur Radulescu.

El estimeaza pentru acest an o crestere a afacerilor circa 15-20% fata de 2009.

Asesoft Net ofera solutii si aplicatii web personalizate pentru clientii din mediul de afaceri, dar dezvolta si proiecte proprii, in portofoliul sau regasindu-se site-uri precum: www.shopmania.ro, www.bascalie.ro, www.infoportal.ro, www.autoraid.ro, www.filmoteca.ro.