In ultimul trimestru al anului trecut, afacerile companiei au fost de 31,3 milioane de euro, in crestere cu circa 200.000 de euro fata de cele 31,1 milioane de euro inregistrate intre iulie si septembrie 2009.

“Din punct de vedere operational veniturile relevante pentru UPC Romania sunt cele in lei, intrucat produsele oferite de noi sunt in moneda nationala. UPC a inregistrat in 2009 o crestere de aproape 2% pe segmentul rezidential comparativ 2008. In ceea ce priveste evolutia veniturilor in euro pe anul trecut, trebuie mentionat ca aceasta scadere se datoreaza deprecierii euro in fata leului, care a fost de 17%”, a declarat, pentru Wall-Street, Ariana Badin, director de comunicare in cadrul UPC Romania.

Potrivit raportului financiar al Liberty Global, operatorul de telecomunicatii a inregistrat o scadere a veniturilor pe piata locala in segmentul de business, dar nu sunt oferite date despre procentul pe care il reprezinta clientii companii in afacerile UPC.

De asemenea, conform informatiilor Liberty Global, printre factorii care au dus la scaderea veniturilor UPC in Romania se numara competitia acerba si schimbarile de curs.

“Acesti factori au dus la niveluri mai mici decat cele estimate in privinta veniturilor, fluxului de cash si a numarului de abonati si la scaderi in ceea ce priveste valoarea de cash preconizata”, au mai declarat oficialii Liberty Global in raport.

De altfel, reprezentantii grupului american au afirmat ca nivelul concurentei este ridicat in Europa, dar mai ales in Romania si Ungaria. In Romania si Ungaria, principalii competitori ai UPC sunt RCS&RDS si grupul Deutsche Telekom (prin Romtelecom in Romania).


“Ca raspuns la competitia din Ungaria si Romania am implementat o strategie agresiva de marketing si de preturi. Ne asteptam sa intampinam in continuare o concurenta semnificativa in perioada urmatoare in Ungaria, Romania si alte piete din Europa Centrala si de Est”, explica oficialii Liberty Global.

Potrivit datelor pentru primele noua luni din 2009, in trimestrul al treilea al anului trecut operatorul telecom a inregistrat venituri in crestere pentru prima data in ultimii doi ani.

In trimestrul al treilea din 2009, UPC inregistrase venituri de 31,1 milioane de euro fata de 30,4 milioane de euro intre aprilie si iulie.



Cresterile de venituri din a doua parte a anului trecut au fost determinate de majorarea numarului de clienti la Internet, telefonie fixa, televiziune digitala prin satelit, dar mai ales de atragerea unui numar tot mai important de utilizatori pentru serviciile de televiziune prin cablu digital, digital video recorder (DVR) si de inalta definitie care au compensat scaderea pe zona de cablu analogic.

La finalul lui 2009, pe segmentul de televiziune UPC avea 1.249.000 de clienti, dintre care: 837.600 de utilizatori de cablu analogic, 231.000 pentru cablu digital si 181.000 de utilizatori la serviciile de televiziune digitala prin satelit (DTH).

Dintre cei 231.000 de clienti de cablu digital, 25.000 sunt utilizatori de DVR (digital video recorder - permite abonatilor sa inregistreze programele pe care doresc sa le vizioneze). Pe de alta parte, dintre utilizatorii de DVR, 7.000 au ales sa aiba acces si la televiziunea de inalta definitie.

Pe segmentul de Internet operatorul avea la sfarsitul anului trecut 267.400 de clienti, iar pe cea de telefonie fixa UPC inregistra 150.700 de abonati.

In 2010 compania si-a bugetat investitii pe piata locala de 30 de milioane de euro pentru extinderea si dezvoltarea retelei, o mare parte din suma fiind pentru lansarea televiziunii digitale in noi localitati si a Internetului de mare viteza.



Sursa informatiilor despre venituri si numarul de clienti: UPC