In prezent, aproximativ 12% dintre romani poseda televizoare de inalta tehnologie (LCD si plasma), ceea ce inseamna ca potentialul pietei locale de profil este urias, dupa cum spune Sorin Spinu (foto).

“Noi, la fel ca si competitorii nostri, suntem pregatiti pentru tot ceea ce va urma la nivelul cererii de televizoare in Romania. Insa, practic, asul se afla in maneca furnizorilor de cablu. Daca ei sunt dispusi sa fie in top cu tehnologia, si noi o sa avem vanzari tot mai mari”, crede el.

Totusi, continua Spinu, impactul economic al crizei este mare, iar acest lucru se simte in buzunarele romanilor, care nu mai dispun de bani pentru achizitii noi.

Dupa ce anul trecut piata de televizoare a coborat cu 20%, oficialul LG se asteapta in 2010 la o crestere de cel putin 10% in cadrul companiei, pe acest segment. “Abia din 2011 vom fi martorii unei revigorari”.

In ciuda scaderii inregistrate anul trecut de piata in care activeaza si LG Electronics, divizia TV a companiei si-a marit afacerile cu 18%, pana la 50 milioane euro si a avut un profit net care s-a incadrat in limita a 5-6% din cifra de afaceri.

“La LG nu exista conceptul de criza. Am crescut peste asteptari in 2009 si am reusit sa castigam cota de piata de la concurenta”, explica directorul de vanzari pe categoria Home Entertaiment al companiei.

Rezultatele s-au datorat si faptului ca LG creste bugetul de publicitate de la an la an, dupa cum spune Spinu.

Pe plan local, compania lucreaza cu mai multi parteneri – Altex, Domo, Carrefour, real, Metro, Auchan, cat si cu toate magazinele online.

Piata de online este in explozie si in continua crestere, conform reprezentantului companiei.

“Practic, de la trimestru la trimestru, piata creste. Si va creste in continuare, deoarece in online investitiile sunt mai mici, la fel si preturile. In Romania, piata de e-commerce este dominata de 2-3 jucatori care detin 80% din acest sector. Restul, de 20%, este impartit intre cateva zeci de magazine”, arata el.

Din totalul vanzarilor de televizoare inregistrate anul trecut, sectorul online a adus 6-7 milioane euro la cifra de afaceri. Pentru 2010, Spinu are ca obiectiv sa ajunga la vanzari de 10 milioane euro in mediul online.

In plus, principalele obiective al LG – pe categoria TV – sunt mentinerea profitului la nivelul de anul trecut, dar si cresterea cotei de piata si a cifrei de afaceri.

LG Electronics a atins in luna februarie din 2010 o cota de piata de 33,2% la nivel local, pe segmentul televizoarelor LCD. In aceeasi perioada, televizoarele LG LCD cu diagonala de 42 inci – printre cel mai bine vandute – au atins o cota de piata de 54,8%. Rezultate foarte bune au fost inregistrate, in aceeasi perioada, si pe segmentul de televizoare LCD Full HD, LG inregistrand prima cota de piata, de 38,8%, pe acest segment.

„Unul dintre obiectivele noastre de business pentru anul in curs este acela de a ne consolida pozitia pe segmentul televizoarelor LCD si cu plasma, cel mai dinamic sector din industria electronicelor de larg consum”, a declarat Roh Pan Ock, presedinte al LG Electronics Romania.

In ceea ce priveste vanzarile de televizoare cu plasma, compania a inregistrat a treia cota de piata in 2010, conform studiilor realizate la nivelul lunii februarie, cu 24,5% din piata.

Intrucat in Romania avem de a face cu o piata orientata pe pret, anul trecut s-au vandut cel mai bine televizoarele ieftine, dupa cum spune Spinu, cu diagonale intre 23 si 32 inci.

In 2009, LG Electronics Romania a obtinut afaceri de 130 milioane euro.

Compania a lansat pe piata din Romania primul televizor LCD FULL HD cu tehnologie 3D, care este disponibil in magazinele de specialitate la un pret recomandat de 2.000 euro, alaturi de player-ul Blu-ray 3D model BX580 care costa circa 300 euro.

LG a lansat primul televizor 3D si in Romania

LG a lansat primul televizor 3D si in Romania