“Avem foarte mult de munca pentru a obtine profit in 2010. Anul trecut a fost unul foarte greu, mai ales in privinta cashului pentru ca banii intrau foarte greu. Anul acesta lumea s-a mai obisnuit cu criza si incepe sa isi faca din nou planuri. Se simte o revenire si sunt planuri pentru proiecte mai mari care anul trecut nu erau. In 2009, noi am simtit din plin criza si din cauza intrarii in insolventa a celor de la Boom, regia de vanzari de publicitate cu care lucram noi. Si am ramas cu sume mari neincasate si la fel s-a intamplat cu foarte multe alte site-uri”, a afirmat, pentru Wall-Street, Sergiu Biris, directorul general si fondatorul site-ului Trilulilu, cunoscut si sub numele de YouTube-ul romanesc.

Site-ul a avut in 2008 afaceri de 260.000 de euro si pierderi de aproximativ 120.000 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Trilulilu este pe locul al doilea in Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI), cu trei milioane de utilizatori unici in martie 2010, dupa reteaua de socializare Hi5, cu 4,6 milioane de clienti unici.

Cu toate ca afirma ca piata de publicitate online este intr-o situatie mai buna fata de nivelul de la inceputul lui 2009, antreprenorul adauga ca va avea foarte mult de lucru anul acesta pentru a obtine profit si a-si atinge astfel targetul.

Investitiile in publicitatea online au scazut anul trecut la 13 milioane de euro, fata de 16 milioane de euro in 2008, conform unor estimari ale agentiei Initiative Media, insa Biris spune ca nu stie daca o eventuala crestere a veniturilor in domeniu anul trecut ar fi dus si la obtinerea de profit net pentru Trilulilu.

“Nu cred ca este neaparat legat de criza financiara faptul ca nu am fost pe profit pana acum. Poate nu am avut cele mai bune vanzari, iar investitiile au scazut si acum va trebui sa facem ceva in plus ca vanzarile sa creasca indiferent de ritmul pietei, sa reusim sa vindem cat ar trebui sa vindem. S-ar putea sa fie o combinatie intre criza si felul in care am vandut noi publicitate. Bani exista pe piata, dar poate nu am stiut noi sa-i acaparam. Dar incercam sa vedem ce probleme sunt, ce avem de rezolvat si sa ne atingem targeturile”, explica Sergiu Biris.

In prezent Trilulilu lucreaza cu regiile de publicitate F5 (parte a grupului Realitatea Catavencu) si Beyond Media, iar brandurile promovate pe site sunt din toate domeniile.

Totodata, in urmatoarele trei luni, compania cu sediul in Cluj va deschide un birou local pentru vanzarea de publicitate si la Bucuresti, unde vor lucra in jur de trei persoane.

Trilulilu are 13 angajati si pana la finalul anului ar putea ajunge la 15.

Sergiu Biris nu a precizat care au fost veniturile Trilulilu in 2009, dar a afirmat ca acestea au crescut fata de cele 260.000 de euro inregistrate in 2008. De asemenea, el a spus ca avansul a fost de doua cifre.

Pentru 2010 managerul estimeaza o majorare a cifrei de afaceri cu 25% comparativ cu anul trecut.

In urma cu cateva luni, Trilulilu a introdus Crocozaurul, o moneda virtuala care permite achizitionarea de servicii premium si care pana la finalul anului ar putea aduce 5% din veniturile companiei. Pe de alta parte, pentru urmatorii trei ani, targetul este ca aceasta metoda de business sa aduca 10% din afacerile Trilulilu.

“Vizitatori avem si vrem sa profitam de acest lucru ca sa avem si veniturile pe masura.
Vrem sa ne rentabilizam afacerea. Pot fi foarte multe lucruri gratis, dar nu toate, trebuie sa fie anumite limite. Pentru anul acesta nu m-as hazarda sa dau targeturi pentru ca oamenii nu sunt obisnuiti sa plateasca pentru continut si s-ar putea ca acum sa nu merite sa facem ceva pe zona de continut cu plata. Dar vom adauga servicii cu valoare adaugata care vor fi cu plata. Si este posibil ca moneda virtuala sa aduca venituri importante pentru ca vom lansa anumite produse care vor fi utilizate doar prin ea”, a adaugat Sergiu Biris.

Cu toate ca site-ul are si un magazin online din care se pot cumpara cani, tricouri ori brelocuri, acesta nu aduce venituri, ci contribuie la brandul Trilulilu, spune fondatorul proiectului.

Printre celelalte planuri ale managerului pentru urmatoarea perioada se numara semnarea de parteneriate cu cele mai importante case de discuri, dar si cu creatorii de continut.

Biris spune ca viitoarele contracte cu producatorii de continut vor fi mai solide decat cele incheiate deja cu site-uri precum HappyFish, Realitatea.net si Port.ro intrucat se vor incheia atat cu companii prezente doar online, cat si cu televiziuni.

“Vrem ca televiziunile sa ne vada ca pe o forma prin care ele isi pot distribui continutul, si nu ca pe un site concurent. Productia video online este viitorul si noi vom investi in acest lucru”, explica fondatorul Trilulilu.

Compania clujeana a inceput recent sa produca continut video propriu, iar in urma cu doua saptamani a lansat primul episod pilot al serialului Cook’n Rolla, care a avut aproximativ 8.000 de vizualizari in trei zile, o cifra despre care Biris spune ca este una buna avand in vederea ca promovarea s-a facut doar pe site, blogul lui Sergiu Biris si retelele sociale.

Initial, compania va produce cateva episoade, iar in cazul in care companiile vor fi interesate sa se promoveze prin acestea, realizarea lor va continua.

Seful Trilulilu nu a precizat valoarea investitiei in acest proiect, dar a spus ca nu este una semnificativa. “Nimeni nu investeste zeci de mii de euro in asa ceva”, a afirmat Biris.

Trilulilu.ro a fost lansat oficial in ianuarie 2007, are o comunitate de 700.000 de membri si peste 1,5 milioane de fisiere disponibile.

Site-ul a fost lansat de Sergiu Biris, Andrei Dunca, Vlad Gorgan, Bogdan Colceriu si Dragos Birlea
, iar din mai 2008, actionarul majoritar al site-ului este omul de afaceri de origine franceza Alexis Bonte, care detine 51% din companie. Atunci site-ul a fost evaluat la 2,5 milioane de euro.


.

Online-ul romanesc se pregateste de primul faliment de amploare

Online-ul romanesc se pregateste de primul faliment de amploare