Vanzarile celor de la RIM au fost de 10,6 milioane de exemplare in primele trei luni ale anului, mai mult cu 45% fata de aceeasi perioada a anului anterior, cand compania vanduse 7,3 milioane de telefoane inteligente (smartphoneuri).

Astfel, compania canadiana a ajuns la o cota de 3,6%, la acelasi nivel cu Sony Ericcson. Vanzarile companiei finlandezo-japoneza care se afla la finalul lui 2009 pe locul patru la nivel mondial au scazut in primul trimestru la 10,5% milioane de exemplare, cu 27,6% mai putin fata de aceeasi perioada din 2009.

Liderul pietei de telefoane a ramas producatorul finlandez Nokia, care a vandut in primul trimestru 107,8 milioane de telefoane, fata de 93,2% milioane de unitati in primele trei luni din 2009. Insa compania a ajuns la o cota de piata de 36,6, mai putin cu 1,8% fata de martie 2009.

Pe de alta parte, Samsung, al doilea jucator pe piata terminalelor mobile, a inregistrat vanzari mai mari cu 40% fata de primul trimestru din 2009, ajungand la 64,3 milioane de telefoane mobile vandute. Producatorul sud-coreean avea la finalul lui martie anul acesta o cota de piata de 21,8%.

Vanzarile LG, al treilea producator mondial, au crescut cu 19,9% la 27,1 milioane de unitati vandute, compania atingand un procent de 9,2% la nivel mondial.

Industria mondiala de telefoane mobile a crescut cu 21,7% in acest trimestru la vanzari de 294,9 milioane de exemplare fata de 242,4 milioane in aceeasi perioada din 2009.