Eforturile realizate de companie pentru lansarea telefoanelor Dual SIM F1 X-perience, inaugurat oficial la Barcelona, in cadrul World Mobile Congress, si M4 Slim Dual SIM au fost mari din punct de vedere al timpului alocat proiectului, dar si din perspectiva financiara - investitii de aproximativ 50.000 euro.

“A fost nevoie de o perioada mai indelungata pentru realizarea designului si a softului, pentru testarea componentelor hardware, pentru incheierea de parteneriate cu furnizorii importanti de aplicatii pentru telefoane mobile. Investitia in cele doua proiecte a fost de circa 50.000 euro si a inclus si realizarea magazinului online de aplicatii gratuite”, a spus pentru Wall-Street Alina Grancea, marketing manager Visual Fan.

Proiectul F1 X-perience a fost demarat in toamna anului trecut, in baza unei cercetari care a determinat compania care detine brandul Allview sa dezvolte un terminal Dual SIM cu diverse specificatii. Astfel, smartphone-ul, al carui pret este de 799 lei, dispune de conectivitate WiFi, TV Analog + REC, meniu customizabil, jocuri 3D, efect voce, mesagerie vocala.

In plus, telefonul ofera acces la platformele de socializare, suporta Internet Browser, streaming media, doescarcare fisiere de pe YouTube, Vremea, Bursa, Cursul valutar, Google Search, Google Calendar, Picasa, Flickr.

Pentru a spori utilitatea terminalului, Visual Fan a pus la dispozitia utilizatorilor un modul de gestionare a aplicatiilor, de unde toti detinatorii de telefoane F1 X-perience pot descarca gratuit aplicatii din domenii diverse.

Telefonul din clasa middle M4 Slim Dual SIM, care costa 379 lei, este unul 3D, prevazut cu tastatura mare si cu un display generos. Terminalul ofera acces la serviciile de baza, inclusiv la Internet, si este dotat cu camera 2MP cu Led Flash si display de inalta rezolutie.

Pana la finalul acestui an, firma brasoveana estimeaza ca va vinde peste 4.000 de terminale F1 X-perience si circa 6.000 de telefoane M4 Slim, ceea ce inseamna, conform calculelor Wall-Street, vanzari de peste 1,3 milioane euro. “In prezent, portofoliul Allview numara 6 telefoane Dual SIM. Anul acesta estimam ca vom vinde mai mult de 30.000 terminale, ca urmare a parteneriatelor aflate in derulare”, a declarat Grancea.

De asemenea, compania are in plan ca pana la sfarsitul anului sa lanseze un telefon cu Wi-Fi, GPS, PushMail si Office, care va beneficia, la fel ca F1 X-perience, de aplicatii ce permit accesul la platformele de socializare si va oferi informatii din cele mai diverse domenii.

“Un alt proiect aflat in lucru este telefonul Dual SIM 3G, insa nu avem certitudinea ca acesta va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2010. Printre obiectivele pe termen scurt se numara si dezvoltarea modulului de aplicatii pentru mobile si lansarea unui dispozitiv complex”, explica marketing managerul Visual Fan.

Potrivit lui Grancea, dispozitivul cu multi touch va permite navigarea pe Internet, editarea si primirea de email-uri, citirea cartilor in format electronic, vizualizarea documentelor office, streaming media, vizualizarea fisierelor multimedia, rularea jocurilor si a diferitelor aplicatii, caracteristicile sale pozitionandu-l pe un nivel asemanator cu iPad-ul celor de la Apple.

Pentru 2010, compania detinatoare a brandului Allview estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 2-5% fata de anul precedent, cand a avut afaceri de circa 3 milioane euro, si un profit la acelasi nivel cu cel inregistrat in 2009.

“Suntem optimisti datorita patrunderii pe o noua piata, in Republica Moldova, precum si dezvoltarii de produse noi marca Allview. Totodata, suntem avantajati de faptul ca toate produsele noastre sunt create pentru vorbitorii de limba romana.”

Visual Fan a decis sa-si lanseze produsele in Republica Moldova in urma unei analize a cerintelor exprimate pe aceasta piata. Planurile de viitor ale companiei includ, in continuare, extinderea la nivel teritorial. Intentia firmei care s-a lansat in 2002 comercializand televizoare si DVD-playere sub brandul Allview este sa intre si pe alte piete europene.