Anul trecut retailul de electronice a scazut cu aproximativ 40%, in jurul valorii de 800 de milioane de euro, cifra care se va mentine si in acest an, dupa cum afirma cu doua luni, Dan Ostahie, presedintele Altex, cel mai mare retailer pe piata locala, cu afaceri de 180 de milioane de euro in 2009.

“Piata pe care activeaza Flanco este extrem de scazuta acum, achizitiile fiind in mare parte de stricta necesitate si nu pentru sporirea confortului personal. Romanii cumpara electronice, electrocasnice si IT pentru ca resimt nevoia imediata si nu pot amana achizitia. Astfel, cresterea preturilor ca urmate a majorarii cotei de TVA nu va avea un impact semnificativ direct, oamenii nu vor amana decizia fiindca produsul este mai scump cu 4%. Insa, vanzarile din piata eletroIT sunt o consecinta a resurselor limitate ale populatiei si cresterea TVA cu 5% sau 6% le va diminua si mai mult. Probabil ca piata electroIT va fi afectata negativ si indirect cu 4-5% de cresterea TVA”, a explicat, pentru Wall-Street, Adrian Olteanu, directorul general al Flanco International.

In ceea ce priveste posibila marirea a cotei unice de impozitare de la 16% pana la 20%, oficialul Flanco afirma ca aceasta va diminua sumele pentru stimularea investitiilor si dezvoltarea companiilor.

“Sumele suplimentare colectate la buget vor acoperi doar cheltuieli neproductive ale aparatului public”, mai spune el.

Grupul Flamingo, care detine magazinele Flanco si Flanco World, a inregistrat in primele noua luni ale anului trecut vanzari de 63,7 milioane de euro si pierderi de aproximativ 14,7 milioane euro.

Compania nu a anuntat rezultatele pentru tot anul 2009, in prezent aflandu-se in reorganizare financiara sub protectia legii insolventei.