Potrivit analistilor de la Morgan Stanley, vanzarile de netbook-uri au inceput sa scada din luna ianuarie, cand a fost lansat iPad, desi acest segment de computere era unul puternic, avand in vedere cresterea din timpul recesiunii.

In urma cu un an vanzarile de netbook-uri au atins punctul maxim, crescand cu 641% fata de anul anterior, insa din ianuarie vanzarile de netbook-uri au inceput sa scada, iar din luna aprilie au avut un ritm de scadere mai rapid, dupa ce iPad a ajuns in magazine.

Potrivit studiului Alphawise de la Morgan Stanley, in luna martie, 44% dintre consumatorii americani au cumparat un iPad in locul unui netbook sau notebook. Dintre acestia, un sfert au cumparat iPad in locul laptop-urilor Apple, ceea ce indica faptul ca Apple ar putea sa isi degradeze cea mai profitabila divizie hardware, scrie V3.co.uk.

Un alt studiu publicat de revista Fortune arata ca 41% dintre cumparatorii de iPod touch ar cumpara un iPad. Analistii se asteapta ca linia de produse iPod Touch sa fie intrerupta dupa ce Apple a lansat iPad.

Analista Morgan Stanley, Katy Huberty, a avertizat recent cu privire la stagnarea pietei de netbook-uri. Cresterea a trecut de punctul maxim, iar cea anuala a inceput sa se diminueze. Analista Morgan Stanley sustine ca iPad-ul ar putea avea un impact major asupra segmentului de portabile.

Principalul motiv pentru care consumatorii cumparau netbook-uri era ca puteau naviga pe internet, isi puteau verifica mailul si aveau la dispozitie functii elementare, insa iPad dispune de toate aceste functii si se dovedeste mult mai portabil decat un netbook, sustin analistii Morgan Stanley.

Exista un numar mare de producatori care au anuntat ca vor lansa computere tableta in acest an si este de asteptat ca acestea sa devina mult mai populare si sa reduca si mai mult vanzarile de netbook-uri.