Desi este metoda de colaborare preferata in majoritatea companiilor, utilizatorii se plang de primirea a prea multe emailuri irelevante (40%) si lipsa de colaborare in timp real (32%) si le displace capacitatea limitata de stocare (25%) si ca volumele mari de mesaje sunt primite fara a fi structurate (21%).

Pe langa email, in cadrul companiilor mai sunt folosite spatiile partajate (66%), apelurile de voce si videoconferinte (66%), conferinte web (55%), conferinte video (35%), mesageria instant (34%) si retele sociale (17%).

Aproximativ 75% dintre organizatiile din mediul corporatist utilizeaza instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, in timp ce aproximativ 50% folosesc extensiv microblogurile.

Potrivit studiului Cisco la care au participat companii medii si mari, folosirea retelelor sociale a devenit o componenta importanta in marketing, comunicatii, relatii interumane si departamente de relatii cu clientii. Departamentele de marketing ale companiilor folosesc retelele sociale pentru o interactiune mai complexa, cum ar fi comunicarea de tip "conversatie" si nu "transmisie", cum era pana acum.

IMM-urile folosesc retelele sociale pentru a castiga clienti, fiind o oportunitate de dezvoltare si pentru companiile mici. De asemenea, companiile planuiesc sa introduca tehnologii de colaborare de tip business, astfel retelele de colaborare vor fi pentru companii ceea ce retelele sociale sunt pentru consumatori.

Mai mult de jumatate (52%) dintre managerii care au participat la studiu sustin ca au implementat politici care interzic aplicatiile sociale. De asemenea, jumatate (50%) dintre angajati au recunoscut ca acceseaza aplicatii interzise o data pe saptamana, iar un sfert (27%) dintre acestia recunosc ca au schimbat setarile pentru a accesa instrumente de colaborare.

De asemenea, companiile locale sunt prezente online prin site-urile web pe care le detine (aproape 90%), prin site-uri web interactive (25%) si prin retele sociale (aproape 10%). Jumatate dintre angajatii din mediul corporate sunt conectati la Internet timp de opt ore pe zi, 36% au spus ca il folosesc intre patru si opt ore pe zi, 12% il folosesc intre doua si patru ore. In acelasi timp, 95% se folosesc de Internet acasa, 96% la birou, si peste 56% il folosesc in mod curent si pe telefonul mobil.

Cat priveste scopul utilizarii Internetului, 90% dintre participanti au declarat ca folosesc Internetul pentru cautare, 88% pentru comunicare, 87% pentru citirea stirilor si a informatiilor, 60% pentru servicii bancare, 58% pentru distractie si 54% pentru achizitia de bunuri sau servicii. 37% dintre participanţi au raportat utilizarea Internetului pentru retele sociale, 29% pentru incarcarea de poze sau filme pe site-uri specializate in partajarea de continut video si 24% pentru crearea de continut.