Astfel, cei doi operatori le vor oferi utilizatorilor posibilitatea de a urmari Campionatul Mondial de Fotbal la o calitate de cinci ori mai buna a imaginii si implicit vor avea sansa de a atrage noi clienti pentru servicii mai scumpe.

Deocamdata, trei operatori pun la dispozitie servicii de televiziune de inalta definitie: UPC Romania, Romtelecom si Ines Group, ultimii doi operatori oferind televiziune HD prin tehnologia IPTV.

In timp ce Ines Group are acoperire doar in Bucuresti si orasul Voluntari, serviciul de IPTV de la Romtelecom (Dolce Interactiv) este disponibil in zece orase.

Insa, incepand din 4 iunie, Romtelecom va lansa servicii de inalta definitie pentru abonatii noi si cei deja existenti ai televiziunii digitala prin satelit (Dolce), care la finalul lui martie numara aproape 900.000 de clienti.

Pachetul de baza va contine initial patru canale (TVR HD, ProTV HD, Sport.ro HD si Discovery Showcase HD) la tariful 5,83 euro, cu TVA. Pe de alta alta parte, cei care vor alege acest serviciu vor avea promotional in primele trei luni de la activare si canalul de filme HBO HD.

“Am facut efortul de a lansa Dolce HD inainte de inceputul Cupei Mondiale tocmai pentru ca am vrut sa ne asiguram ca putem oferi clientilor nostri posibilitatea sa urmareasca meciurile difuzate pe TVR HD” a afirmat Ovidiu Ghiman.

Atat clientii noi, cat si cei existenti cu un contract de cel putin un an pot achizitiona echipamente HD la tarife care incep de la 58,31 euro cu TVA .

Pe de alta parte, incepand cu 1 iunie si RCS&RDS, cel mai important operator de televiziune pe piata locala, va lansa serviciile de inalta definitie doar pentru utilizatorii de cablu digital, a declarat, Valentin Popoviciu, directorul de dezvoltare al companiei.

Oficialul RCS&RDS a declarat ca aceasta facilitate va fi disponibila in orasele in care compania ofera servicii de cablu digital, dar nu a precizat detalii in legatura cu numarul de programe sau despre tarifele care vor fi practicate.

Insa postul de televiziune Digi Sport este aproape sigur avand in vedere ca este detinut de RCS&RDS, iar Popoviciu a declarat ca pachetul initial va contine cel putin un canal de sport prin care abonatii sa poata urmari Campionatul Mondial de Fotbal. Celalalt canal de sport care poate emite HD este Sport.ro, din portofoliul companiei Pro TV.

Un alt post care este foarte posibil sa faca parte din pachetul initial de televiziune HD de la RCS&RDS este TVR HD, avand in vedere ca este postul national de televiziune si totodata cel care va difuza meciurile Cupei Mondiale.

Popoviciu nu a oferit date in legatura cu numarul de abonati pe care se asteapta sa-i atraga acest serviciu, dar a adaugand ca piata este limitata la numarul celor care au televizoare HD Ready sau Full HD.

Vara trecuta in aproximativ 730.000 de case din Romania existau televizoare de tip LCD ori plasme, rata de penetrare fiind de circa 10% la numarul de gospodarii, potrivit unor date prezentate de compania de cercetare GFK Romania.

Pana in 2012-2013, penetrarea televizoarelor de tip HD Ready si Full HD va ajunge la 50% din totalul pietei din Romania, declara in septembrie anul trecut, Iulia Florea, director de relatii cu clientii si vanzari in cadrul UPC Romania, primul operator care a introdus serviciile de inalta definitie pentru abonatii de televiziune digitala.

Compania ofera noua posturi de televiziune in format HD si a atras pana la mijlocul lui februarie peste 7.000 de abonati pentru aceste servicii.

In urma cu o saptamana, Romtelecom a lansat primele oferte de abonamente pentru IPTV, un serviciu lansat initial in teste in decembrie si care ofera si cinci canale HD: Pro TV, Sport.ro HD, TVR HD, Discovery Showcase HD si HBO HD. Oferta este disponibila in zece orase

Serviciile IPTV (televiziune prin protocolul de internet) reprezinta un sistem prin care televiziunea este livrata pe internet prin reteaua unui operator, iar utilizatorii au posibilitatea de a selecta, inregistra si viziona programele cand doresc.

Romtelecom a inregistrat venituri de 194,8 milioane de euro in primul trimestru al acestui an. Compania avea la finalul lui martie aproximativ 890.000 pentru televiziunea digitala prin satelit (Dolce), 830.000 de clienti de internet si 2,7 milioane de abonati de telefonie fixa.

Oficialul RCS&RDS nu a oferit date despre veniturile companiei si nici despre numarul de clienti, afirmand insa ca da aceste informatii spre finalul anului.