Astfel, desi traficul de persoane din magazinele Flanco nu a aratat ca vanzarile de televizoare ale retailerului electro IT ar putea fi influentate de Cupa Mondiala, dupa cum afirma CEO-ul companiei, Adrian Olteanu (foto dreapta), este posibil ca electronicele sa creasca in vanzari cu 5 - 10% comparativ cu celelalte categorii de produse.

“Traficul in magazine nu a fost influentat de Campionatul Mondial, acestea inregistrand in continuare un numar relativ constant de vizitatori. Inca nu este vizibila o crestere importanta pe segmentul de televizoare, dat fiind contextul economic, precum si faptul ca echipa Romaniei nu s-a calificat, insa este posibil ca vanzarile de electronice sa urce cu 5 - 10% fata de celelalte categorii de produse”, a declarat pentru Wall-Street Adrian Olteanu, CEO al Flanco International, al treilea retailer electroIT pe piata locala.

De cealalta parte, reprezentantii celui de-al doilea jucator de retail electro IT spun ca, in ultima perioada, a putut fi observata o crestere a traficului datorita apropierii Campionatului Mondial, dar si varietatii ofertelor pe care Domo le-a pregatit cu ocazia turneului final din Africa de Sud.

„Vanzarile primelor zile ale lunii iunie corespund asteptarilor noastre, fiind sensibil peste media inceputului de an. Exista interes pentru toate categoriile de televizoare cu ecran plat, dat fiind faptul ca gradul de penetrare al categoriei este inca la un nivel scazut (n.red. anul trecut in circa 10% dintre cele 7,3 milioane de gospodarii din Romania exista un televizor LCD ori o plasma). Cresterea cea mai mare se inregistreaza insa la televizoarele LED. De asemenea, cererea pentru televizoarele 3D este peste asteptarile initiale ale producatorilor si retailerilor”, explica Serban Stanoiu, Chief Purchasing Manager al Domo Retail.

Si seful Flanco sustine ca vanzarile din ultima perioada arata o cerere mai ridicata pentru LCD-uri, fata de alte categorii de televizoare.

Directorul de marketing al Altex, Cristian Moanta (foto stanga), spune ca un eveniment de talia Cupei Mondiale de Fotbal influenteaza pozitiv in mod traditional vanzarile retailerilor.

„Creste vanzarea specifica pentru segmentul de televizoare in astfel de perioade. In urma cu ceva ani, se inregistrau cresteri si pe segmentul aparatelor de inregistrare video. In prezent, numai pasionatii mai inregistreaza casete video cu meciuri si emisiuni. Totul este digital astazi”, a explicat Moanta.

In plus, el a adaugat ca fiecare categorie TV are adeptii sai si inregistreaza cresteri in cadrul segmentului sau, indiferent ca vorbim de LCD sau plasma.

Pe de alta parte, daca la editiile anterioare ale Campionatului Mondial ori European de Fotbal, vanzarile de televizoare cresteau si cu 30-35% in cazul retailerilor online, in acest an jucatorii din domeniu nu isi mai pun mari sperante in aceasta competitie sportiva.

“In acest moment, competitiile sportive nu mai reprezinta un factor important pentru un retailer de electronice, desi evident ca si noi, ca si ceilalti jucatori din piata, vom continua sa propunem produse potrivite consumatorilor, inclusiv in legatura cu aceste evenimente sportive, sa facem promotii si sa lansam oferte speciale cu aceasta ocazie”, a afirmat Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, al doilea jucator pe piata de retail online, grup care totodata detine mai multe site-uri de electronice, printre care PCfun si ElectroFun.

De exemplu, in aceasta perioada, pe site-ul Pcfun exista o promotie pentru un televizor de tip plasma care poate fi cumparat cu 2.200 lei si opt promotii pentru televizoare LCD, acestea putand fi cumparate la preturi cuprinse intre 1.250 lei si 2.230 lei. Totodata, pe site-ul ElectroFun exista promotii pentru trei LCD-uri.

Ghenea nu se asteapta ca vanzarile de televizoare sa creasca semnificativ in aceasta luna, atat pentru ca Romania nu s-a calificat la Campionatul Mondial de Fotbal, dar si pentru ca acum cererea consumatorilor este scazuta, in general achizitiile facandu-se pentru a inlocui produse strict necesare.

“In 2008, mai ales pentru ca Romania a participat la turneul european final, a existat cu doua saptamani inainte si probabil cam acelasi interval in timpul turneului o crestere de circa 30-35% la vanzarile de televizoare. Insa, luna aceasta am vazut aproximativ aceeasi situatie ca in luna mai, cand a fost o scadere a cererii de astfel de produse”, a adaugat presedintele Fit Distribution.

Desi in urma cu doi nu a observat cresteri semnificative in evolutia vanzarilor de televizoare in timpul turneului final european din Austria si Elvetia, Tiberiu Pop, directorul executiv al Corsar Grup, compania care detine magazinul online Cel.ro, estimeaza vanzari mai mari pe anumite segmente de produse.

„Am observat o crestere mai mult pe proiectoare decat pe televizoare. De exemplu, in iunie am vandut aproape cat pe toata luna mai. Probabil, segmenul de televizoare LCD este mai bine acoperit de magazinele offline, spre deosebire de proiectoare”, explica Pop.

Anul trecut televizoarele au inseamnat in jur de 3% din vanzarile companiei de 9,4 milioane de euro, insa, pentru acest an, managerul Cel.ro se asteapta ca acestea sa ajunga la 4% din business.

„Pentru noi televizoarele nu reprezinta un procent foarte mare din cifra de afaceri. In primele trei luni am vandut in medie 60 si ceva de bucati pe luna, iar in aprilie si mai, aproape 40 pe luna. Dar luna acesta cred ca vom ajunge din nou la 60 de unitati pentru ca pana acum am vandut deja 20 de exemplare”, mai spune Tiberiu Pop.