Potrivit unor surse apropiate tranzactiei, AOL poarta in prezent discutii finale pentru a vinde Bebo pentru aproximativ 10 mil. dolari, mult mai putin fata de cele 850 de mil. dolari platite in urma cu 2 ani.

Cumparatorul este fondul de investitii Criterion Capital Partners LLC, potrivit unei persoane apropiate discutiilor.

Achizitia Bebo a fost realizata de AOL, detinuta la momentul respectiv de Time Warner Inc., in timpul unei alte echipe executive. Tranzactia facea parte dintr-un plan mai amplu de a transforma AOL dintr-un serviciu pe baza de abonament pentru conexiunea la Internet intr-o afacere media sustinuta de vanzarile de publicitate. Directorul executiv al Time Warner, Jeff Bewkes, a catalogat aceasta decizie drept “cea mai riscanta tranzactie” realizata de compania sa.

In ultimul an, afacerile AOL au scazut cu 23%, pana la 664,3 mil. dolari, in timp ce veniturile din publicitate s-au contractat cu 19%.

Bebo, retea sociala populara in Europa, nu a reusit sa atraga popularitate si in randul utilizatorilor americani. In luna mai, reteaua sociala avea 5 mil. de clienti unici, in scadere cu 44% fata de aceeasi perioada din 2009, potrivit comScore. Spre comparatie, Facebook avea in acelasi interval 130,4 mil. unici in SUA.

In luna aprilie, oficialii Bebo declarau ca analizeaza o posibila vanzare sau inchidere a site-ului.

“Din pacate, Bebo reprezinta un business care a continuat sa scada si, ca rezultat, ar avea nevoie de investitii foarte mari pentru a putea deveni competitiv in spatiul retelelor sociale”, a declarat Jon Brod, vicepresedinte executiv al AOL Ventures.