De profil realist, Bagiu isi proiecteaza cu grija orice cheltuiala si investeste cu precautie in business-ul pe care l-a inceput in 2002, stiind ca actuala criza economica o sa cearna companiile prezente in piata.

“Cred ca o sa se cearna firmele si o sa mai ramana doar cele care s-au specializat pe anumite domenii. De aceea este important sa se cheltuiasca bani in perioada asta, sa se inoveze. Daca pana acum erau 5 companii de vanzare de servicii de retele, acum o sa ramana doar una, cel mult doua”, declara proprietarul CS Vision legat de viitorul jucatorilor de orice fel din piata de IT.

Producatorul local de software a resimtit recesiunea, mai ales pentru ca majoritatea proiectelor derulate de companie se desfasurau in colaborare cu sectorul public. In 2009, de exemplu, circa 70% din afacerile realizate de CS Vision au provenit din lucrul cu statul.

Orice miscare economica sau politica a afectat compania, prin faptul ca proiectele au fost intarziate sau blocate.

Drept solutie, Razvan Bagiu (foto) propune ca orice firma, indiferent de domeniul in care activeaza, sa isi gestioneze foarte bine cheltuielile fixe in aceasta perioada, sa le tina la un nivel minim si, in acelasi timp, sa incerce sa abordeze proiecte mari.

“Asta este un echilibru foarte complicat. Noi am luat masuri ca urmare a crizei, am facut restructurari si mi se pare corect ca si statul sa faca acelasi lucru. Din 30 de angajati cati aveam, in prezent am ajuns la circa 25. Am cautat sa ramanem cu cati oameni era nevoie pentru a ne putea desfasura activitatea la parametri normali si am preferat ca cei care raman sa fie pregatiti cum trebuie. Astfel, am ajuns la concluzia ca cel mai bun sistem de lucru este cel pe baza de colaborare, deoarece mentine cheltuielile fixe la un nivel mic”, explica antreprenorul.

In plus, acesta nu crede ca firma pe care a fondat-o o sa ajunga vreodata sa aiba 200 de angajati, deoarece nu este acesta modelul de business pe care si l-a insusit CS Vision. “Cu un sistem de resurse mic, noi tintim afaceri mari”, a completat el.

Compania estima, la inceputul lui 2010, ca cifra de afaceri va atinge 1,5 milioane euro anul acesta. In 2009, firma a avut un business de aproximativ un milion de euro.

“Mentinem estimarea privind cifra de afaceri, insa nu pot sa ma pronunt in privinta profitului. Este o perioada destul de complicata. In orice caz, banii pe care ii facem ii reinvestim in solutii noi. Anul acesta am investit pe partea de software, am lansat RiverRaft, aplicatie care se adreseaza managerilor de companii care vor sa monitorizeze activitatea angajatilor. Iar asta este o investitie importanta, de viitor”, afirma seful firmei.

RiverRaft va aduce CS Vision vanzari de 300.000 euro in 2010, potrivit estimarilor oficialului.

Totodata, compania a modernizat capacitatea de productie si a dotat atelierul de la Brasov, unde este realizata toata partea de design si proiectare a produselor din portofoliul CS Vision. Drept urmare, Bagiu planuieste ca, incepand din acest an, sa extinda linia de productie.

In momentul de fata, compania creeaza diverse prototipuri, de la mobilier interactiv de cafenea, infochioscuri, programe care pot gestiona o retea de pana la 10.000 monitoare simultan, retele de statii interactive etc.

Desi prefera sa lucreze cu companiile private, deoarece a face afaceri cu statul “este un lucru mai complicat, care necesita o atentie asupra mai multor aspecte si o implicare activa, inclusiv la nivel de concept”, si anul acesta proiectele realizate prin intermediul sectorului public vor aduce marea majoritate a business-ului CS Vision.

“Anul trecut, circa 70% din cifra de afaceri a provenit din afaceri cu statul, iar in 2010, indirect, ponderea va fi asemanatoare. Spun indirect pentru ca, desi lucram ca si subcontractori in anumite proiecte, practic, banii pe care ii castigam provin tot de la stat. Din punct de vedere teoretic insa, in 2010, jumatate din afacerile noastre vor fi realizate prin intermediul sectorului public”, sustine matematicianul.

CS Vision a derulat anul trecut, prin intermediul diviziei interactive a companiei, TomTouch, doua campanii (Pepsi si Romtelecom), care presupuneau implementarea in statiile RATB si la metrou a unor panouri publicitare care contineau jocuri interactive. Pentru 2010, Bagiu isi propusese sa deruleze cel putin 10 campanii de publicitate, numai pe segmentul outdoor.

“Cu toata povestea aceasta de revigorare a economiei, cu criza, a fost destul de complicat sa facem ceea ce ne-am propus in ceea ce priveste derularea de campanii de publicitate pe segmentul outdoor de tipul proiectelor pilot de anul trecut. Insa eu inca mai cred ca vom implementa niste campanii. In fond, p-entru noi este mai importanta perioada in care se deruleaza campanie si numarul de amplasari de astfel de panouri, decat cel al campaniilor propriu-zise. De exemplu, este mai valoroasa o campanie cu 20 de amplasari, decat sunt doua campanii cu 5 amplasari”, arata el.

Campaniile Pepsi si Romtelecom de anul trecut, care au durat trei luni si respectiv o luna au avut 2.000 utilizatori/zi. “Impactul pe care l-au avut a fost unul pozitiv”, a completat seful CS Vision.

Chiar daca acest tip de serviciu nu aduce foarte multi bani, Bagiu prognozeaza venituri de aproximativ 250.000 euro in acest an din campanii publicitare de la metrou si din statii RATB.

“Insa mai important este sa reusim sa educam publicul pe acest segment, decat sa castigam la cifra de afaceri. Iar pentru ca suntem primii care au creat un astfel de serviciu pe piata din Romania, cred ca este de datoria noastra sa ne ocupam si de acest aspect.”

Compania nu are in plan sa se extinda pentru moment. Cel mai recent proiect lansat al CS Vision este comparatorul de preturi de abonamente de telefonie mobila Mobime.ro, care a fost relansat cu o investitie de 50.000 euro.

“Ce vrem cu Mobime.ro? Trafic relevant. Apoi, vrem sa atragem publicitate, mai putin de la operatori, intrucat misiunea noastra este sa fim obiectivi, si mai mult de la producatorii de telefoane. Vrem sa formam o comunitate, sa oferim back-up de agenda gratuit si chiar servicii SMS”, a declarat reprezentantul comparatorului de preturi de abonamente de telefonie mobila.

Pentru urmatorii 2-3 ani, acesta are planuri exacte cu compania pe care o conduce si, tocmai de aceea, intrebat daca ar vinde CS Vision, Bagiu a raspuns un categoric nu.

Printre clientii firmei se numara Pepsi, JTI, Fiat, Porsche, Winston, ANCOM, IAA, Vanguard, Consiliul Judetean Brasov, Audi, Avon, CBRE Eurisko, Zepter, Okian etc.

Un producator local de soft vrea 0,3 mil. euro dintr-o aplicatie care monitorizeaza angajatii

Un producator local de soft vrea 0,3 mil. euro dintr-o aplicatie...