Canalul SMS Survey poate atinge un numar foarte mare de respondenti la aceeasi ora, iar acestia pot fi selectati dupa criterii de sex, varsta, mediu urban/rural. In plus, canalul poate colecta un numar mare de raspunsuri intr-un interval scurt de timp, la costuri mai mici decat cele implicate de alte metode, lista intrebarilor afisate este dinamica si tine cont de raspunsul primit la intrebarile precedente, astfel incat se pot crea profile separate pentru anumiti utlizatori si se pot trimite in medie sase intrebari pe fiecare studiu.

In scop demonstrativ, Vodafone Romania a efectuat, in data de 26 iunie, un sondaj de opinie prin SMS, privind preferintele si interesul romanilor pentru Campionatul Mondial de Fotbal, editia Africa 2010, utilizand noul instrument, parte a portofoliului de mobile advertising AdPlus.

Nationala Argentinei este favorita principala a romanilor la actuala editie a Campionatului Mondial, cumuland 29% dintre raspunsuri.

Cercetarea s-a efectuat pe un esantion de 2.773 clienti Vodafone si este reprezentativa la nivel national urban, cu o marja de eroare de +/-1,9%. Rata de raspuns la acest sondaj a fost de 8%. In cazul altor cercetari efectuate pana acum prin SMS, ratele de raspuns s-au incadrat intre 5-12%.

"In prezent, serviciul AdPlus ofera opt canale de Mobile Advertising: SMS Insert, SMS Push, MMS Push, bannere in site-uri de Internet mobil si in portalul Vodafone live!, inserturi in factura Vodafone, publicitate in Vodafone.ro si YouthSMS.ro precum si canalul dedicat studiilor de piata, SMS Research", a declarat Horatiu Dimulescu, manager al departamentului de mobile advertising Vodafone.

Sondajul mentionat a fost realizat de Vodafone in parteneriat cu compania Brennan Research & Consultants, care utilizeaza acest canal in portofoliu sub numele SMS Monitor, un instrument operativ de cercetare de piata al companiei.

"Cercetarea de piata prin SMS este cea mai eficienta metoda cantitativa de sondaj in acest moment, costurile incep de la cateva sute de euro iar implementarea, colectarea si analiza datelor poate dura de la cateva ore la maximum 3-4 zile. Cercetarile de acest tip trebuiesc dimensionate corect in raport cu canalul utilizat (SMS): baterii scurte de intrebari, chestionare compacte, abordarea de teme generale", a declarat Radu Bogdan, managing partner Brennan Research & Consultants.