In ultima jumatate de an, o treime dintre romani au intrat in contact direct cu furnizorii de servicii de telefonie, Internet sau TV, sunand sau trecand pragul magazinelor acestora, arata rezultatele celui mai recent studiu Omnibus realizat de GfK Romania.
Astfel, 52% dintre romanii care au avut experiente pozitive in magazinele si call center-ele operatorilor au fost convinsi astfel sa foloseasca in continuare serviciile companiei sau sa devina clienti.

Pe de alta parte, 44% dintre cei care au avut experiente negative cu personalul operatorilor telecom au renuntat sa mai foloseasca furnizorul respectiv sau sa achizitioneze serviciile acestuia.

Mijlocul preferat de informare despre serviciile telecom pentru cei care contacteaza direct operatorii, il reprezinta discutia fata in fata cu personalul din magazin, in vreme ce reclamatiile sunt depuse in mai mare masura prin telefon. Serviciile despre care romanii s-au informat cu precadere si pentru care au depus cele mai multe reclamatii sunt cele de telefonie mobila si televiziune, in special televiziune prin cablu.

Cel mai putin satisfacuti de modul cum au fost tratati de personalul operatorilor se declara clientii care au adresat reclamatii si sesizari in magazine - peste o treime dintre ei nu sunt multumiti de felul in care personalul s-a ocupat de problema lor.


Sursa: GfK

“In urma unei experiente negative, o companie nu pierde un singur client, ci ii poate pierde si pe cei atinsi de recomandarile negative ale clientului nemultumit, pierde in imagine si are sanse scazute ca acesti clienti sa achizitioneze serviciile sale in viitor. Mai mult, compania respectiva va fi lipsita de toate efectele benefice pe care i le-ar fi adus o experienta pozitiva”, afirma Oana Neacsu, cercetator GfK Romania.

Fie ca aleg sa intre in magazinele operatorilor sau ca apeleaza la call centere, cele mai frecvente motive de nemultumire ale persoanelor care doresc sa se informeze despre serviciile de telefonie se refera la intrebarile ramase fara raspuns in urma discutiei si la timpul de asteptare.

“Unul dintre principalele efecte psihologice ale perioadei de criza este acela ca oamenii au devenit mai precauti in procesul de achizitie si tind sa ceara opinia celor din jur mai mult decat pana acum, inainte de a cumpara ceva. In acest context, cei 72% dintre clientii nemultumiti care povestesc despre experientele lor negative reprezinta un motiv de ingrijorare pentru orice companie”, completeaza Neacsu.

Atunci cand furnizorul este contactat pentru depunerea unei reclamatii, cuvantul de ordine este timpul. Pe oameni ii nemultumeste cel mai mult in astfel de cazuri existenta unui timp mare de asteptare pana la preluarea de catre un consultant si lipsa promptitudinii in rezolvarea problemei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri