RHS Company, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata de distributie IT locala, estimeaza afaceri de 95 de milioane de euro in acest an, dupa ce in 2009 compania a avut afaceri de 58,8 milioane de euro, cresterea datorandu-se integrarii operationale cu Tornado Sistems, prin care compania si-a adaugat noi branduri in portofoliu, a declarat Dragos Popescu, directorul general al distribuitorului.
In primul semestru al anului, RHS Company a avut un business de 35 de milioane de euro, in crestere cu circa 40% fata de cele 25 de milioane de euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.

Insa cifrele din acest an contin si businessul de volum al Tornado Sistems, dupa ce datorita integrarii operationale din 2009 dintre RHS Company si grupul detinut de fratii Eugen si Liviu Lepadatu, RHS a preluat din ianuarie branduri precum HP, Microsoft, Lenovo si IBM, care anterior faceau parte din portofoliul Tornado Sistems, companie anul trecut a avut afaceri de 16,5 milioane de euro, potrivit datelor de la Registrul Comertului. Seful RHS nu a oferit detalii despre evolutia businessului in acest an a partenerilor de la Tornado Sistems.

In timp ce targetul pentru cifra de afaceri este de a obtine 95 de milioane de euro anul acesta si a ajunge in curand si primul jucator pe piata de distributie IT (in care anul trecut liderul pietei a fost Asesoft Distribution), in ceea ce priveste profitul, Dragos Popescu spera sa obtina un profit net de 2% din business, adica in jur de 1,9 milioane de euro. Anul trecut compania a avut un castig de 877.000 de euro.

“Noi vrem sa ne crestem cota de piata in toate segmentele in care suntem si sa nu pierdem bani. Probabil anul trecut am avut in jur de 10% din piata de distributie care era estimata in jurul a 600-700 de milioane de euro. Pentru 2010 este greu de evaluat care va fi valoarea acesteia. GFK a estimat in primul trimestru o scadere cu 25%, insa noi am crescut. Intr-adevar am crescut si brandurilor provenite din Tornado, ne-am optimizat si businessul, am luat cota si de alti jucatori. Dar, cel putin in piata de consumer este clar ca este o scadere in acest an”, explica Dragos Popescu (foto).

Managerul RHS Company afirma ca vanzarile in zona de consumer reprezinta in jur de 35-40% din afacerile companiei, restul fiind in segmentul de business si in care sunt cuprinse si proiectele in zona publica.

Pe de alta parte, in timp ce in retailul online care inseamna in jur de 20% din businessul RHS-Tornado vanzarile au fost stabile, in retailul traditional (de exemplu, retaileri precum Altex, Flanco, Domo sau retele de hypermarketuri, supermarketuri) vanzarile de produse au scazut foarte mult de la inceputul crizei.

Printre produsele cele mai afectate in ultimii doi ani au fost componentele pentru calculatoare, in timp ce vanzarile de notebook-uri cresc din ce in mai mult. In prezent notebook-urile inseamna in jur de 30% din afacerile RHS-Tornado.

“Acolo unde am adaugat produse noi am crescut (de exemplu, zona de echipamente pentru printare), iar unde eram de cinci, sase ani (segmentul de desktopuri) am inregistrat scaderi”, mai spune oficialul distribuitorului.

Popescu adauga ca cei mai afectati de criza sunt retailerii ca urmare a numarului mare de angajati pe care il au, dar si din cauza costurilor cu chiriile, acesti doi factori fiind principalele cheltuieli ale unui retaileri.

“Ei au fost anul trecut cei mai afectati si vor fi si anul acesta pentru ca au dezavantajul de a avea foarte multi oameni si de a avea chirii. Pot aparea insolvente si falimente, iar acestea se pot intampla mai ales printre jucatorii mari”, afirma Popescu care spera intr-o revigorare a consumului in 2011, vanzarile in scadere in randul utilizatorilor finali fiind motivul principal pentru problemele intampinate de retailerii de electronice si IT.

De exemplu, anul trecut Altex a inregistrat vanzari de 180 de milioane de euro, la jumatate fata de 2008, in timp ce in decembrie, Flanco International, compania care detine magazinele Flanco si Flanco World, a intrat in insolventa

Managerul RHS Company crede ca solutia pentru impulsionarea consumului este scaderea somajului, iar in urmatoarea perioada statul ar trebui sa ofere faciltati pentru cei ce angajeaza someri si totodata sa diminueze taxele pe salarii.

Majorarea TVA-ului, una dintre masurile prin care Guvernul incearca sa-si mareasca veniturile bugetare, dar despre care Popescu spune ca nu va face decat sa incurajeze "piata neagra", a dus la o scadere cu 30% a vanzarilor companiei in luna iulie fata de iunie.

RHS Company are 150 de angajati fata de in jur de 120 anul trecut, in timp ce partenerii de business de la Tornado Sistems si-au micsorat numarul de salariati de la 80 in 2009 la aproximativ 50 in prezent.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri