Filiala locala a celui mai mare producator de memorii la nivel mondial va inregistra anul acesta venituri in jurul a 11 milioane de dolari, in crestere cu 18,2% fata de cele 9,3 milioane de euro inregistrate anul trecut.

“Cand vad cat de repede creste Romania nu ma indoiesc ca va fi numarul doi in regiune dupa Polonia. Pentru ca aceste 22 de milioane de oameni au nevoie de camere foto, telefoane, laptopuri, masini si vor cumpara tot mai mult. Faptul ca sunteti mai putin dezvoltati in anumite domenii este un avantaj pentru ca va creste consumul, iar cererea pe care companiile o vor gasi aici va fi peste cea din in alte piete mai mari. De exemplu, in Germania, Marea Britanie, Franta, toata lumea are astfel de gadgeturi. Uneori consumatorii le inlocuiesc, dar potentialul de crestere nu este atat de mare precum in Europa de Est”, explica oficialul Kingston care conduce vanzarile companiei din 12 tari.

In prezent Romania se afla pe locul al treilea dupa Polonia si Cehia in privinta veniturilor generate in zona Europei Centrale si de Est, in aceste doua tari afacerile Kingston fiind estimat sa ajunga in acest an in jurul a 55-60 de milioane de dolari, respectiv 32 de milioane de dolari.

Pawel Smigielski preconizeaza ca in 2010 compania va vinde in Romania aproximativ 900.000 de produse de memorie fata de 695.000 de unitati anul trecut.

Dintre acestea, unitatile DRAM vor reprezenta circa 200.000 fata de 175.000 in 2009 si vor aduce un business de circa cinci milioane de dolari.

Pe de alta parte, compania va comercializa cu 34,6% mai multe unitati Flash, dintre cele 700.000 de astfel de exemplare, 60% reprezentand cardurile de memorie pentru telefoane mobile ori aparate foto-video, 40% dispozitivele de stocare USB si 2.500 dispozitivele SSD. Unitatile Flash inseamna restul de 6 milioane de dolari din businessul Kingston.

“Singura crestere pe care o vedem este pe segmentul de telefoane mobile pentru ca acestea sunt mai mult in zona de gadgeturi si oamenii le schimba nu neaparat de nevoie, ci pentru ca vor sa le schimbe. Vor sa aiba cele mai noi modele si asta face ca cererea sa creasca. Vanzarile de memorii DRAM scad pentru ca piata de desktopuri asamblate local s-a diminuat in timp ce zona de memorii flash creste datorita existentei a foarte multe gadgeturi”, mai spune oficialul Kingston.

Compania vinde aproximativ o treime dintre cele 650.000 de unitati DRAM care sunt preconizate sa se comercializeze anul acesta in Romania, aproape 30% dintre cele 2.000.000 de unitati Flash care se vor vinde in 2010 si un sfert dintre cele 10.000 de echipamente SSD estimate sa fie cumparate de romani in acest an.

Astfel, businessul Kingston reprezinta in jur de o treime din vanzarile producatorilor independenti de memorie evaluate la in jur de 33 de milioane de dolari pe piata locala.

Citeste si:

Printre competitorii companiei se numara SanDisk, Kingmax, Corsair si Sycron.

In urmatoarea perioada compania se va concentra pe vanzarile de produse SSD (solid state drive), unitati de stocare care spre deosebire de hard diskuri (HDD-hard disk drive) sunt mai rapide si au un consum de energie mai mic.

Kingston estimeaza ca anul acestea se vor vinde 10.000 de astfel de unitati in Romania, dintre care 2.500 vor fi produsele companiei.

“Este o tehnologie mai scumpa decat cea a HDD-urilor, dar preturile scad aproape in fiecare an cu in jur de 50%. Astfel, chiar daca in prezent aceste produse au preturi destul de mari, in doi, trei ani preturile vor scadea atat de mult incat vor ajunge la un nivel acceptabil si vor deveni o necesitate”, afirma Pawel Smigielski, adaugand ca un SSD costa in medie 150 de dolari.

El estimeaza ca in urmatorii doi-trei ani vanzarile de astfel de produse se vor tripa anual, cererea provenind mai ales din partea consumatorilor finali.

De altfel, acestia genereaza aproximativ 70% din veniturile Kingston in Romania, segmentul corporate insemnand restul de 30% din afacerile companiei.

In urmatoarea perioada Smigielski se asteapta la o consolidare a pietei de IT din cauza lipsei de capital ceea ce va duce la un numar mai mic de distribuitori si reselleri, oficialul Kingston afirmand ca in urmatorii 3-5 ani numarul de companii de distributie IT s-ar putea reduce cu cel putin 30%, ba chiar cu 50%.

Kingston isi distribuie produsele in Romania prin sapte parteneri.