Electrocasnicele incorporabile castiga treptat teren in fata celor de sine statatoare, urmand ca in urmatorii trei ani sa reprezinte aproximativ 14% din totalul pietei autohtone de electrocasnice mari (Major Domestic Appliances).

In acest an, electrocasnicele incorporabile vor reprezenta aproximativ 9,8% din piata de electrocasnice mari, dupa ce in 2009 ponderea a fost de 8,6%. De asemenea, piata locala de electrocasnice incorporabile va raporta in 2010 o crestere de 2,3%, in ciuda scaderii pietei de electrocasnice mari cu aproximativ 10%, pana la valoarea de 300 milioane de euro.

“Romanii aleg din ce in ce mai des electrocasnicele incorporabile in detrimentul celor de sine statatoare. De la aparitia lor pe piata romaneasca la sfarsitul anilor ’90, electrocasnicele incorporabile au cunoscut un ritm sustinut de crestere neafectat de fluctuatiile ocazionale ale mediului economic. Chiar daca avantul a fost stopat de venirea crizei, piata de profil da semne de revenire in acest an chiar si in ciuda cresterii recente a TVA-ului”, a declarat Valeriu Cobaschi, directorul general al Baumatic.

Acesta a subliniat ca evolutia pozitiva a pietei indica interesul tot mai mare al romanilor pentru electrocasnicele incorporabile si arata ca acestia au inteles avantajele pe care le ofera acest tip de produse: usurarea curatirii aparatelor, flexibilitate in amplasare si integrarea in linia mobilierului.

Citeste si:

In prezent, cele mai cumparate electrocasnice incorporabile in Romania sunt plitele, hotele si cuptoarele, iar din acest motiv cota lor din totalul produselor “cooking” se apropie de 25%.

Oficialul Baumatic a subliniat, de asemenea, ca in majoritatea tarilor est-europene, electrocasnicele incorporabile detin aproape 30% din valoarea pietei de electrocasnice mari, in timp ce in statele vest-europene ponderea este de 36%.

In ceea ce priveste business-ul Baumatic, companie care a intrat pe piata locala in toamna anului 2009, Cobaschi mizeaza pe o cota de 20% din piata electrocasnicelor incorporabile in urmatorii trei ani.