In decembrie anul trecut compania avea o cota de piata de 4%, iar in prezent Flanco International detine aproximativ 8,5% dintr-o industrie care va ajunge la circa un miliard de euro in 2010.

"Astfel, business-ul nostru va fi de 85 milioane euro anul acesta. Pentru 2011 ne propunem o cota de 10% din piata, deci afaceri de aproximativ 110 milioane euro", a declarat Adrian Olteanu, CEO-ul companiei, pentru Wall-Street.

In cursul acestei saptamani sau cel tarziu sapatamana viitoare, conducerea Flanco International urmeaza sa anunte cine este noul actionar majoritar al companiei cu ajutorul caruia retailerul va iesi iesi din insolventa.

Acesta trebuie sa aduca cel putin 14 milioane de euro, dintre care 10 milioane de euro pentru transferarea fondulului de comert al Flanco International catre New Flanco (firma care va prelua afacerea dezvoltata de retailer) si patru milioane de euro pentru investitii.

Fara un nou investitor care sa ajute retailerul sa continue businessul si sa-si plateasca datoriile, Flanco nu ar avea prea multe sanse sa iasa din insolventa, avand in vedere ca finalul lui 2009 creantele companiei erau de aproximativ 23,7 de milioane de euro, dintre cele ale intregului grup Flamingo de circa 61,8 milioane de euro.

Prin aceasta reorganizare, creditorii Flamingo ar putea obtine pana la 20 de milioane de euro, dintre care 10 milioane de euro sunt minimul garantat ca urmare a functionarii in continuare a Flanco, iar alte patru milioane de euro ar putea fi obtinute in functie de vanzarile companiei in urmatorii trei ani

Citeste si:

Pe de alta parte, lantul de 70 de magazine a avut in august vanzari mai mari cu 3-4% fata de aceeasi luna din 2009, iar in aceeasi luna compania a trecut si pe profit net, conducerea retailerului spunand ca este foarte posibil ca Flanco sa termine anul cu profit pentru prima data din 2007.

Totul depinde insa de cea mai importanta perioada din an, trimestrul al patrulea, cand Olteanu sa asteapta ca vanzarile sa fie cu circa 30% mai mari fata de 2009.

In acelasi timp, retailerul urmeaza sa deschida doua magazine in aceasta luna, unul la Miercurea-Ciuc si altul la Timisoara, managementul dorind sa mai lanseze inca trei magazine in afara Bucurestiului pana la finalul anului, insa inaugurarea lor tine de dezvoltatori.

Astfel, Flanco ar putea creste de la aproximativ 500 de angajati la circa 530-550, in functie de numarul de unitati deschise.

“ In anii urmatori vom merge mai mult pe investitii mari in marketing pentru fidelizarea clientilor si mai putin pe extinderea numarului de magazine pentru ca 70-80 de magazine pot acoperi tara si pot face un business bun, daca sunt bine pozitionate. Poate in 2011 vom reloca in jur de 10-15 magazine, care nu sunt pe pierderi, dar care pot avea vanzari mai mari daca ar fi in alte locatii. De exemplu, acum jumatate dintre magazine sunt stradale si restul in spatii comerciale, dar 65-70% din vanzari sunt in malluri. Iar eu cred ca in trei, patru ani in jur de 90% din suprafete vor fi in centre comerciale, ceea ce va inseamna cam 95% din vanzari”, explica Olteanu.