“Daca, pana la data de 29 octombrie 2010, RCS & RDS nu-si va informa clientii cu privire la introducerea acestei taxe, cu mentiunea expresa in notificare ca utilizatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul in 30 de zile de la primirea notificarii, fara plata niciunei despagubiri, si nu-si va modifica contractul-cadru pana la data de 19 septembrie 2010, va plati amenda pentru fiecare zi de intarziere.

Furnizorii de servicii de comunicatii electronice trebuie sa inteleaga ca au anumite obligatii in relatia cu utilizatorii si sa isi asume responsabilitatile ce le revin”, a adaugat presedintele ANCOM.

Din momentul primirii notificarii, abonatii companiei vor avea 30 de zile pentru a alege intre renuntarea la contractul incheiat cu furnizorul, fara a plati nicio despagubire sau ramanerea in contract.

RCS & RDS are obligatia de a restitui integral utilizatorilor care, ulterior primirii notificarii, doresc sa denunte unilateral contractul, sumele corespunzatoare taxei de mentenanta percepute de RCS & RDS in perioada scursa intre data introducerii taxei si data rezilierii contractului.

Citeste si:

Termenul maxim de restituire este de cel mult 30 de zile de la data rezilierii contractului.

ANCOM nu si-a informat clientii despre noua taxa prin mijloace care sa asigure informarea fiecaruia in parte (servicii postale, fax, e-mail, SMS etc.), arbitrul telecom considerand ca utilizarea in mod exclusiv a unor modalitati de informare cu caracter general, propriu (de exemplu, pagina de internet a furnizorului sau canalul TV propriu) nu asigura informarea corespunzatoare a tuturor utilizatorilor.

Legea nu interzice modificarea unilaterala a clauzelor contractuale de catre furnizori, insa acestia au obligatia sa-si informeze clientii atat despre modificari, cu cel putin 30 de zile inainte de intrarea in vigoare a acestora, cat si despre posibilitatea utilizatorilor de a renunta la continuarea relatiei contractuale daca nu sunt de acord cu modificarile propuse, fara plata vreunei despagubiri.