Conducerea RCS&RDS, cel mai mare jucator romanesc de telecomunicatii, cu aproximativ sapte milioane de utilizatori si afaceri de circa 400 de milioane de euro anul trecut pe piata locala, considera ca aceasta criza a fost o oportunitate pentru companie intrucat foarte multi consumatori aleg serviciile operatorului care se bazeaza pe tarife mici, afirma Niculae Plesa, vicepresedintele pentru operatiuni comerciale si de marketing al companiei.
“Este foarte posibil ca in 2010, numarul de abonati noi pe rezidential sa fie dublu fata de 2009, iar la business este de aproape patru ori mai mare. Am crescut pe toate segmentele, dar anul acesta ne-am dezvoltat foarte agresiv pe cablu digital, dar si pe zona de internet mobil (n.red serviciu lansat in toamna anului trecut). Probabil ca suntem la peste 100.000 de abonati de internet mobil, dar cresterea mai puternica a inceput in primavara”, explica Plesa.

La finalul anului trecut compania avea aproximativ sapte milioane de utilizatori, insa oficialii RCS&RDS nu au oferit date despre cati clienti au atras in 2009.

Niculae Plesa, in varsta de 43 de ani, a venit la RCS&RDS in octombrie 2009 dupa aproximativ 14 ani in care a dezvoltat in unele cazuri de la zero companii precum InfoGate Telecom (C-Zone), CableVision of Romania, Comunicatii Nationale Mobile si AccessNet International.

“Pentru mine lucrurile erau clare. Eu cresteam companii de telecomunicatii de la zero si apoi le vindeam. Dar provocarea a fost foarte puternica pentru ca inainte condusesem companii care aveau 200-300 de oameni si niciodata nu am fost implicat la nivel executiv la o companie cu mii de oameni”, spune oficialul RCS&RDS despre schimbarea pe care care a facut-o in cariera sa, acum conducand circa 1.500-2.000 de oameni de vanzari, din cei peste 6.000 de angajati ai companiei.

Recunoscut pentru abilitatile pe care le are in domeniul marketingului, Plesa afirma ca perioada de aproximativ jumatate de an in care a studiat in SUA a fost cel mai important lucru pentru formarea lui ca om de vanzari, el adaugand ca exista diferente enorme intre cursurile de marketing europene comparativ cu cele americane.

De altfel, oficialul, care se ghideaza dupa motto-ul “Just do it”, a si scris un curs pe care l-a adaptat pietei de telecom locale si pe care il foloseste in pregatirea echipei de vanzari pe rezidential, formata din peste o mie de persoane, de zece ori mai mare decat anul trecut, dar pe care managerul spera sa o dubleze ca numar in urmatoarea perioda.

In ceea ce priveste segmentul de business compania si-a marit numarul de consultanti de vanzari, iar in urmatoarea perioada va veni cu preturi noi si care vor benefia de “ o promovare pe care operatorul nu a avut-o niciodata in segmentul de business”.

Cresterea numarului de consultanti de vanzari ar trebui sa majoreze baza de clienti, vicepresedintele RCS&RDS considerand ca operatorul are un potential foarte mare de dezvoltare pe internet fix si mobil, dar si pe zona de telefonie fixa.

Pe de alta parte, majoritatea clientilor noi se aboneaza la cablu digital, managerul afirmand ca este posibil ca pana la finalul lui 2012 aproape toti clienti RCS&RDS sa treaca de la televiziunea analogica la cea digitala.

Televiziunea digitala devine din in ce mai importanta pentru operatori intrucat aduce venituri mai mari si permite adaugarea de servicii premium precum cel de inalta definitie, de aceea, de curand UPC Romania a adus pretul pachetului de baza la cablu digital la acelasi nivel cu cel de televiziune analogica, iar Romtelecom a lansat in urma cu zece zile televiziunea digitala prin cablu prin intermediul companiei NextGen.

De altfel, in acesta vara, in aceeasi perioada cu concurentii de la Romtelecom, RCS&RDS a introdus serviciile de televiziune de inalte definitie pentru abonatii la serviciile de cablu digital, iar pana acum s-au vandut cateva zeci de mii de decodoare pentru receptia in acest format.

“Anul viitor vom lansa televiziunea HD si pe segmentul de televiziune prin satelit (DTH). Avem servicii noi care sunt functionale si este posibil ca unele dintre ele sa fie lansate pana la finalul anului”, mai spune Plesa, adaugand ca in 2010 au fost investite cateva milioane de euro in infrastructura de fibra optica pentru furnizarea de servicii de televiziune, internet si telefonie fixa la aproximativ 200.000 de case din 12 orase.

Prima companie care a lansat servicii HD la nivel national este UPC Romania, operatorul detinut de grupul american Liberty Global avand la finalul lui iulie peste 13.000 de utilizatori pentru HD, in timp ce Romtelecom a introdus aceasta facilitate in iunie pentru abonatii de DTH si IPTV.

Daca Romtelecom s-a lansat intr-o politica foarte activa de achizitii prin intermediul companiei NextGen, iar oficialii UPC afirma ca se uita in general dupa operatori de televiziune, in cazul RCS&RDS, ultimul caz de achizitie a unei companii care a aparut si in presa a fost in ianuarie anul acesta, cand operatorul a cumparat AirBites, un furnizor cu in jur de 45.000 de abonati.

“Am facut in permanenta achizitii si anul acesta am cumparat cateva zeci de mii de abonati. Este posibil sa mai facem pana la finalul anului pentru ca in permanenta suntem deschisi catre achizitii. Nu ne-am oprit nicio secunda”, explica vicepresedintele RCS&RDS.

Odata cu venirea lui Plesa, operatorul a devenit si mult mai vizibil, bugetul de marketing al companiei in acest an fiind de aproape de zece ori mai mare decat in 2008, circa 80% din cheltuielile de promovare fiind catre publicitatea pe televiziune.

Desi RCS&RDS a fost acuzat adesea ca a redus foarte mult preturile la servicii obligand celelalte companii sa se adapteze la aceasta strategie si sa-si puna in pericol profitul, Plesa spune ca nimic nu i se poate reprosa companiei atata timp cat aceasta nu este pe pierderi.

“Daca nu are profit si face un razboi al preturilor doar ca sa castige cota de piata, o companie poata sa fie acuzata de orice. Istoric RCS&RDS si-a dorit sa vina catre client cu cel mai mic pret pe care si-l permitea sa-l poata da, dar fara sa intre in subventionarea serviciului sau pe pierdere. Am incercat sa obtinem un profit minim, dar sa fim atractivi pentru o masa mare de oameni”, explica managerul.

Anul trecut, RCS&RDS a avut afaceri de 391 milioane de euro si profit net aproximativ 50 de milioane de euro.

Numarul de abonati ai RCS&RDS in decembrie 2009:



Sursa: RCS&RDS


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri