Microsoft Romania a inregistrat in ultima jumatate a anului fiscal 2010 (decembrie 2009 – iunie 2010) o crestere de la an la an, pe fiecare categorie de produse, care este planificata sa continue si in anul fiscal 2011, cu o accelerare (peste 15%) in a doua parte.
"Compania a raportat crestere de la an la an in ultima jumatate a anului fiscal 2010 (decembrie 2009 – iunie 2010), moment ce marcheaza un punct de inflexiune pentru companie, pe fiecare categorie de produse. Cresterea va continua si in anul fiscal 2011 – cresterea planificata pentru tot anul este de 6%, cu o accelerare (peste 15%) in a doua parte a anului fiscal, sustinuta de toate categoriile de produse", a declarat Calin Tatomir (foto), directorul general al Microsoft.

Lansarile Windows 7, Windows Server 2008 R2 si Hyper-V Server 2008 R2, Office 2010 (in limba engleza), Sharepoint Server 2010, Exchange Server 2010, Microsoft Online Services si SQL Server 2008 R2 sunt printre evenimentele anului ce care au sustinut revenirea pe crestere a Microsoft.

In prezent, Windows 7 are o cota de piata de peste 20%. "In momentul in care marile companii isi vor porta aplicatiile si vor migra catre Windows 7, atunci va creste si acest procent. Oricum, intr-un an, estimam ca am putea ajunge la 50% cota de piata la acest produs", a adaugat seful companiei.

Business-ul Windows cu sisteme de operare preinstalate a crescut cu 15% in a doua jumatate a anului fiscal, cel de pachete Windows cu 490% pe tot parcursul anului, iar business-ul de legalizare Windows cu 74% anul acesta. De asemenea, in zona firmelor mici si mijlocii, Windows a avut o crestere de 31%.

In conditiile prabusirii pietei de calculatoare cu 25% si ale pietei producatorilor locali de calculatoare cu 40%, Tatomir se declara multumit de evolutia companiei la nivel local. De cand a preluat sefia Microsoft, acesta a reusit sa schimbe in proportie de peste 70% echipa de management, prin integrarea in structura companiei a unor membri veniti de la competitori.

Primele trei prioritati ale anului fiscal 2011 sunt adoptia serviciilor de cloud computing, cresterea cotei de piata si dezvoltarea organizatiei Microsoft Romania.

"Cloud computingul nu este o optiune, un nou concept sau o strategie, ci un model de business. Iar noi vrem sa tratam serios acest nou model de business; avem deja destul de multi clienti (firme de avocatura, case de consultanta) care au adoptat acest tip de serviciu. Reticenti la aceasta tehnologie vor ramane companiile mari, din sectorul bancar sau telecom, care se bazeaza pe datele proprii", explica Calin Tatomir.

In prima jumatate a anului 2010 serviciile online de comunicare si colaborare in cloud pentru intreprinderi (Microsoft Online Services) au fost evaluate de 2.000 de clienti din Romania.

"Se intrunesc toate conditiile pentru o adoptie la scara larga a serviciilor de cloud computing, in general, si a celor oferite de Microsoft, in particular. Clientii prefera aceste servicii pentru valoarea economica si pentru flexibilitatea cu care software-ul poate fi consumat ca serviciu. Pentru Microsoft si partenerii nostri este o transformare irevocabila cu implicatii imediate in modelul de business. Suntem incantati de aceasta etapa a dezvoltarii noastre si o vom sustine cu angajari noi in filiala si investitii in trainingul partenerilor", a adaugat seful companiei la nivel local.

Solutiile de comunicare si colaborare au inregistrat cresteri de peste 30%, Sharepoint (solutie de intranet/extranet si document & processes management) inregistrand cea mai mare rata de crestere (76%) iar Microsoft Office Communications Server (chat, video si audio conferinte, VoIP) avand o crestere de pana la 49% pe segmentul companiilor mici si mijocii.

Ca solutie de mesagerie, comunicare si colaborare, Exchange Server 2010 continua cresterea si in 2010, companiilor mari alaturandu-se cele mici si mijlocii (crestere de aproximativ 10%), dar si administratia publica locala (crestere de 61%) si institutiile de invatamant care pun din ce in ce mai mult pret pe securitate, pe usurinta in utilizare si pe functionalitatile de gestionare calendar, task-uri, profiluri multiple, pe integrarea cu social media si partajarea acestor informatii cu colegii sau chiar clientii si furnizorii.

Din punct de vedere al suitelor de productivitate, Microsoft Office a crescut in utilizare cu peste 10%, lansarea Office 2010 fiind foarte bine primita atat la nivel global, cat si la nivel local, cele peste 20.000 de descarcari ale versiunii beta in Romania, prima rata de download in regiunea Europa Centrala si de Est fiind dovada acestui fapt.

Noul an fiscal va continua seria de lansari cu Lync Server 2010 (noua generatie a Office Communications Server). In prima parte a anului 2011, Microsoft va extinde oferta de Cloud, oferind fiecarui client solutia de care are nevoie pentru stocare si gestionare e-mailuri si documente pentru comunicare si colaborare online via chat, telefon, VoiP, video si audio conferinte, mergand pana la a oferi Microsoft Office 2010 in cadrul unui abonament lunar.

Vanzarile de produse de securitate IT au depasit asteptarile, inregistrand o crestere de 75% de la an la an si marcand un avans semnificativ in ceea ce priveste cota de piata pentru Microsoft in fata principalilor rivali.

Divizia Microsoft Dynamics a inregistrat o evolutie pozitiva, marcand o crestere cu aproape 30% fata de anul precedent, produsul cu cel mai mare aport fiind Dynamics Ax (fostul Axapta), care a marcat o triplare a veniturilor fata de anul trecut.

Pentru anul fiscal 2011, echipa Dynamics si-a propus sa mentina ritmul de crestere atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al cotei de piata.

Microsoft Romania are aproape 300 de angajati, iar in total sunt 40 de colegi noi ce s-au alaturat in anul fiscal 2010 celor trei linii de business.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri