Pentru anul 2009, piata de securitate IT a fost evaluata de compania de cercetare IDC la aproximativ 10 milioane euro.

Razvan Valceanu, country manager al BitDefender Romania, companie care detine o cota de piata de 40% pe plan local, declara ca valoarea industriei de profil nu a depasit, in 2009, suma de 10 milioane euro. Romania aduce sub 5% din vanzarile totale ale companiei, restul realizandu-se in strainatate, conform lui Valceanu.

Piata locala de solutii de securitate, conform studiilor interne Panda Security, dar si a celor externe, de specialitate, este estimata la 10,5-11 miloane euro pentru 2010, in crestere cu maxim 10% fata de anul trecut.

“O crestere a pietei cu peste 10-15% va fi fortata doar de cresterea volumului de licente vandute catre clientii care folosesc produse gratuite sau piratate. In acelasi timp, efortul de a castiga clienti noi este din ce in ce mai mare, pentru ca acest lucru presupune migrarea de la solutiile concurente la solutiile proprii. In aceste conditii, producatorii de produse antivirus trebuie sa isi remodeleze politicile de vanzari si marketing, introducand inovatii, valoare adaugata reala, proactivitate crescuta”, a spus Oliviu Talianu (foto stanga), business development manager Panda Security, pentru Wall-Street.

Estimarile IDC pentru piata solutiilor de securitate (SCTM) in 2010 se afla undeva la 16 milioane dolari, adica aproximativ 12 milioane euro.

Citeste si:

„Cu toate acestea, trebuie sa retinem ca piata programelor antivirus pentru companii si utilizatori individuali este un subsegment, reprezentand undeva la 70%, al Secure Content and Threat Management (SCTM). Pe de alta parte, estimarile Gartner sunt usor diferite, ultima estimare de care stim fiind cu mult sub cifrele date de IDC”, arata Teodor Cimpoesu, managing director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.

Daca vorbim la modul general, nivelul pietei de securitate IT din Romania este influentat de schimbarile care se produc in economie, spune Cimpoesu, adaugand ca este, de asemenea, si unul relativ stabil, nevoia de securizare a bunurilor digitale, personale sau ale unei companii, fiind intre prioritati. „Cum mediul este in continuare afectat de turbulente, estimam, mai degraba, o crestere pesimista de 3% - 5% anul acesta, comparativ cu 10-11% estimata de IDC.”

Pretul alocat pentru o licenta nu va reveni la nivelul anilor 2008-2009, atat in segmentul companiilor, dar si in cazul utilizatorilor casnici, este de parere Talianu.

“Fie ca vrem sau nu sa acceptam asta, pretul va fi in continuare principalul (si de multe ori singurul) criteriu de selectie la achizitionarea unui produs antivirus. Evolutia pietei de produse antivirus va fi in continuare strans legata de evolutia parcului national de calculatoare si a ratei de penetrare a Internetului”, explica managerul Panda Security.

Totodata, piata locala distribuitorilor IT&C, aflata in continua reasezare in 2009-2010, va influenta si ea piata produselor de securitate antivirus.