Aparatul prezentat la San Francisco are un ecran tactil de sapte inchi (17,78 centimetri) si camere video HD atat in fata cat si pe spatele tabletei.

Reprezentantii RIM nu au dezvaluit pretul produsului, dar au precizat ca PlayBook nu va fi vandut pe piata din SUA inainte de inceputul anului viitor si de trimestrul al doilea din 2011 in alte zona ale lumii.

Dispozitivul a fost descris de Mike Lazaridis, directorul general al companiei canadiene, ca fiind “o tableta profesionala” care a fost realizata in functie de ceea ce isi doresc clientii traditionali de BlackBerry, adica cei din zona corporate.

Oficialul RIM nu a precizat daca PlayBook tinteste utilizatorii de business ori zona de consumer, insa produsul poate fi folosit pentru a viziona filme, realiza fotografii, pentru jocuri video si cititul cartilor electronice, si de asemenea poate suporta programul Flash de la Adobe, care este indisponibil pe iPad.

In acelasi timp, retailerul american Amazon a anuntat ca va realiza o aplicatie a cititoarelor de carti electronice Kindle special pentru PlayBook, insa oficialii companiei nu au oferit mai multe detalii.

Tableta ruleaza pe sistemul de operare ONX, care inainte de a fi cumparat de RIM in acest an era folosit in domenii foarte diverse de la autompbile la reactoare nucleare. Desi, odata cu achizitia de catre RIM, acesta a fost adaptat pentru terminale mobile, dezvoltatorii de aplicatii si utilizatorii se plang ca ONX este incet si are foarte putine aplicatii pentru divertisment.

Citeste si:

Varianta initiala de PlayBook va avea conexiune Bluetooth si Wi-Fi, dar apelurile telefonice vor putea fi facute doar printr-o sincronizare cu un smartphone BlackBerry. Insa oficialii companiei au declarat ca versiunile urmatoare ale tabletei ar putea sa se conecteze direct la sistemele mobile 3G ori 4G.

RIM si alti producatori precum Samsung sau Dell se grabesc sa prinda din urma Apple care deocamdata defineste piata tabletelor prin iPad, produsul lansat de companie in aprilie si care in primele trei luni a vandut peste trei milioane de exemplare.

De altfel RIM este in competitie stransa cu Apple si pe piata telefoanelor inteligente.

Compania canadiana a obtinut vanzari de 11,2 milioane de unitati intre aprilie si iunie pe piata telefoanelor smartphone, compania situandu-se pe locul al doilea dupa Nokia, cu o cota de 18,2% in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut cand cota BlackBerry era de 19% la nivel global, afirma oficialii companiei de cercetare Gartner.

Estimarile aceleiasi companii arata ca pana in 2014 cota de piata a RIM va scadea la 12% pe segmentul smartphone ca urmare a cererii in crestere pentru dispozitive Apple ori bazate pe sistemul Android.

Sursa foto:
RIM.