Serviciile includ monitorizarea prezentei angajatilor (status si disponibilitate), mesagerie instanta intre acestia pe echipamente fixe sau mobile, conferinte audio, video si web, dezvoltare de site-uri web si spatii de lucru comune, e-mail mobil, calendar, partajarea listei de adrese, a sarcinilor comune si a fisierelor, controlul documentelor, posibilitatea conectarii audio si video a mai multor persoane in acelasi timp, indiferent de locul in care se afla acestea, cat si partajarea aceluiasi desktop sau folosirea acelorasi aplicatii
Accesul se poate face prin orice fel de echipament (calculator, laptop, telefon mobil) si peste orice fel de conexiune internet (fixa sau mobila).
My Office este lansat in doua variante de abonamente, cu preturi incepand de la 2,5 euro pe luna, fara TVA (pachetul standard) si care pot ajunge pana la 8 euro pe luna pentru versiunea avansata. Clientul nu trebuie sa faca investitii initiale in echipamente sau licente software, in intretinere si operare, platind doar tariful lunar pe cont de utilizator.
Serviciile sunt oferite pentru clientii Romtelecom si pentru cei ai Cosmote, dar seful diviziei de business a Romtelecom nu exclude integrarea acestor servicii si cu clienti ai Vodafone si Orange.
„Implementarea acestui gen de servicii „in house” e costisitoare si pana acum si-au putut-o permite doar firmele mari, cu mii de angajati si bugete IT de zeci sau sute de mii de euro. Romtelecom ofera acum si companiilor de marime mica si medie, cu pana la 100 de angajati, accesul la acest gen de servicii pe un model SaaS (Software as a Service) si la preturi accesibile,” a declarat George Makowski.
Compania este primul operator de telecomunicatii local care ofera servicii gazduite de comunicatii unificate pe o platforma Microsoft, aceasta fiind operata de compania Central Europe On Demand.
„Telecomul este un vector, el distribuie serviciile in piata si baza potentiala de clienti este foarte mare. In telecom cresc serviciile de date si noi le oferim servicii care au la baza date, ceea ce le poate mari venitul mediu per utilizator”, explica in urma cu cateva luni Cristian Herghelegiu, cel care conduce operatiunile CEOD in Romania.
Mai simplu, in cazul in care proprietarul unei afaceri mici isi cumpara un telefon, acesta are si optiunea de a utiliza serviciile de internet mobil oferite de un operator telecom. In acest caz, antreprenorul poate opta pentru o anumita adresa de e-mail, care este insa gestionata de o firma precum CEOD, chiar daca la prima vedere totul pare sa fie oferit de compania de telecomunicatii.
Printre primii clienti ai CEOD in Romania se numara Petrom, Generali Asigurari, ECS Leasing si Henkel, iar alaturi de Romtelecom un alt partener al companiei este Societatea Nationala de Radiocomunicatii (RADIOCOM). In urmatoarea perioada furnizorul de servicii va mai anunta un parteneriat cu un operator de date.
Deocamdata CEOD are in jur de 10.000 de utilizatori, insa fara aportul Romtelecom, intrucat compania de telecomunicatii nu a vandut deocamdata servicii catre clienti.
Piata globala de solutii soft ca serviciu este estimata sa ajunga la 20 de miliarde de dolari pana in 2012, de la 8 miliarde de dolari anul trecut, potrivit unui studiu al companiei de cercetare IDC.
Conform unui studiu realizat de Microsoft in 2008, potentialul celor care si-ar putea face un cont de e-mail printr-un astfel de serviciu este de aproximativ 400.000 de persoane pe piata locala.
“Prima noastra prioritate este sa oferim pietei locale servicii si tehnologii de varf de cloud computing. Parteneriatul cu Romtelecom si Central Europe On Demand marcheaza un moment important pentru piata si deschide noi oportunitati de afaceri pentru partenerii nostri”, afirma de altfel Ronald Binkofski, noul director general al Microsoft Romania.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: