Dupa primele sase luni ale anului, compania avea afaceri de 6 milioane de lei, mai mult cu 50% fata de prima jumatate din 2009, insa trimestrul al treilea a adus o incetinire a businessului.

“Cresterea nu a venit dintr-un avans al pietei, ci din management. De exemplu, am supravegheat mai strict furnizorii si nu am mai avut rupturi de stocuri. Am mers pe comenzi mai mici si dese ca sa nu mai ajungem in situatia de a cumpara un container de produse care ne ajungea cinci-sase luni, timp in care tineam stocuri cu toate costurile aferente. Al doilea motiv a fost largirea gamei de produse de MP3 si MP4 playere, rame foto, home entertainment si produse HD si introducerea de accesorii, precum cabluri sau adaptoare wireless”, explica Dragoiu.

Pentru intregul an, seful companiei estimeaza un business de circa 13 milioane de lei (3 milioane de euro) fata de aproximativ 2,8 milioane de euro anul trecut.

Pe de alta parte, Dragoiu preconizeaza pentru 2011 o crestere a businessului cu 10-15% fata de acest an. Anul viitor compania va incepe sa comercializeze cititoare de carti electronice si dispozitive mobile de acces la internet (MID-uri), produse aflate la granita dintre smartphone-uri si tabletele PC.

Cele mai importante produse E-boda sunt televizoarele (in special cele cu tub catodic), acestea aducand circa 40% din veniturile companiei in primele opt luni ale anului.

Citeste si:

In jur de 23% din vanzari au fost reprezentante de DVD playere (cele mai cunoscute produse ale companiei), E-boda situandu-se in general intre primii trei jucatori pe piata de DVD playere cu o cota de circa 10%. Piata de DVD playere este estimata sa ajunga in acest an la circa 200.000 de unitati, iar cei mai mari jucatori in domeniu sunt LG si Philips.

De asemenea, MP3 si MP4 playerele au reprezentat 12% din afacerile companiei in primele opt luni, ramele foto (6%), iar produsele de home entertainment si cele HD, fiecare cate 10%. Pana la finalul anului, Dragoiu estimeaza ca vanzarile de rame foto sa atinga 10% din business.

Produsele sunt importate in principal din China, Taiwan si Coreea de Sud si sunt comercializate prin retailerii Altex, Domo, Flanco, Carrefour, Real, Cora, Metro, dar si prin alte lanturi de magazine mai mici.

Compania fondata in 2003 are 20 de angajati si este detinuta de Alexandr Dragoiu (50%) si Honorius Prigoana, fiul omului de afaceri Silviu Prigoana, care controleaza restul de 50% dintre actiunile importatorului.