Astfel, la finalul lui septembrie, UPC inregistra 1.554.200 de abonamente (unitati generatoare de venituri) pentru serviciile de televiziune, internet si telefonie fixa, mai putin cu 84.000 fata de aceeasi perioada din 2009, ca urmare a scaderii traditionale deja pe zona de televiziune analogica, dar in ultimele doua trimestre si pe telefonie fixa si internet. Operatorul si-a publicat deocamdata doar datele despre numarul de clienti, in urmatoarele saptamani urmand sa anunte si cifrele despre venituri.

UPC avea la sfarsitul trimestrului al treilea 1.156.000 de clienti de televiziune, mai putin cu 81.300 comparativ cu septembrie anul trecut.

Compania a continuat sa scada pe televiziune analogica, diminuarea numarului de clienti find determinata si de migrarea unor utilizatori catre serviciul digital.

Operatorul inregistra in urma cu o luna 694.000 de abonati de cablu analogic, mai putin cu 42.900 fata de iunie si in scadere cu 178.600 fata de septembrie 2009.

Pe de alta parte, pe segmentul de cablu , UPC avea la finalul semestrului al treilea 263.600 de utilizatori de cablu digital, mai mult cu 9.600 de clienti fata de iunie 2010 si cu 60.700 comparativ cu T3 2010.

Televiziunea digitala prin satelit inregistra la sfarsitul lui septembrie 198.200 de clienti cu 10.800 in crestere fata de finalul primei jumatati de an si mai mult cu 36.600 comparativ cu septembrie anul trecut. UPC ofera 115 canale in grila digitala de programe, pentru 50 de lei.

Totodata, serviciul de televiziune digitala de inalta definitie, lansat in toamna anului trecut, a ajuns la 16.000 de abonati.

„Este o evolutie care demonstreaza faptul ca exista in continuare cerere pe piata pentru produsele cu functii suplimentare si tehnologii avansate si, de aceea, am continuat sa ne extindem serviciile digitale in noi orase, precum Petrosani, Petrila, Medgidia” , afirma Severina Pascu (foto), directorul financiar al operatorului.

Insa, perioada iulie-septembrie a fost si al doilea trimestru consecutiv cand compania a continuat sa inregistreze o scadere a numarului de abonati de internet si telefonie fixa fata de trimestrul anterior.

Astfel, pe segmentul de internet, UPC avea la finalul lui septembrie 256.000 de clienti, mai putin cu 7.500 comparativ cu jumatatea acestui an si mai putin cu 400 de clienti fata de septembrie 2009.

Citeste si:

Pe de alta parte, operatorul inregistra la sfarsitul trimestrului al treilea, 142.200 de utilizatori de telefonie fixa, in scadere cu 5.200 fata de luna iunie din acest an si mai putin cu 2.300 fata de perioada similara din 2009.

Conducerea operatorului observa insa o stabilizare deja a bazei de abonati de telefonie fixa ca urmare a relansarii portofoliului de servicii la jumatatea lui septembrie si se asteapta ca acelasi lucru sa se intample in urmatoarea perioada odata cu introducerea internetului cu viteze de pana la 100 de Mbps pentru clientii rezidentiali.

"In noiembrie 2010, vom lansa serviciul in Cluj, iar in lunile urmatoare si in restul oraselor din tara", mai spune Severina Pascu.

Clujul este al doilea oras dupa Bucuresti in ceea ce priveste numarul de clienti ai operatorului.

UPC a pierdut teren pe zona de internet intrucat RCS&RDS si Romtelecom, principalii sai competitori, ofera deja internet de mare viteza, in contextul in care romanii isi doresc sa aiba acces rapid la continut online. Tara noastra se afla pe locul al patrulea la nivel mondial in ceea ce priveste viteza medie de conectare la internet.

In prima jumatate a anului, UPC a avut venituri de 62,3 milioane de euro in crestere cu 1,3 milioane de euro comparativ cu ianuarie-iunie 2009.

Numarul de clienti ai UPC Romania intre septembrie 2009 si septembrie 2010:



Sursa: Liberty Global.