Pe de alta parte, in trimestrul al treilea,scaderea a fost mai mica, Romtelecom avand afaceri de 181,5 milioane de euro, in scadere cu 6,5% fata de iulie-septembrie 2009, cand compania inregistrase 194,2 milioane de euro.

“Data fiind scaderea consumului ca urmare a reducerii salariilor angajatilor bugetari si a cresterii TVA-ului, Romtelecom a avut rezultate rezonabile in aceste circumstante defavorabile”, spune Yorgos Ioannidis (foto), directorul general al companiei despre scaderea in trimestrul al treilea.

In trimestrul ai treilea, pierderile operationale (EBIT) ale companiei au fost de 13,9 milioane de euro, fata de un profit operational de 8 milioane de euro in perioada similara a anului trecut. La noua luni, pierderile operationale ale companiei au fost de 52,1 milioane de euro, fata de un profit operational de 20,3 milioane de euro in 2009.

Printre factorii care au determinat pierderile operatorului se numara atat programele de plecari voluntare din companie care au costat 23,7 milioane de euro in primele noua luni din an (dintre care 3,4 milioane intre iulie si septembrie), dar si de investitiile in achizitia de continut TV, in special drepturi de difuzare a meciurilor de fotbal, pentru Dolce TV, un post de televiziune de sport lansat de Romtelecom in aceasta toamna.

“ Ne vom concentra in continuare sa identificam noi solutii de crestere a eficientei si de reducere a costurilor pentru a asigura profitabilitatea pe termen lung a companiei, iar in acest sens am initiat un nou proiect. Acesta este in faza de evaluare in cadrul Romtelecom, obiectivul fiind de a identifica solutii care sa sustina redefinirea modelului de business”, explica seful operatorului de telecomunicatii.

Compania inregistra 4,6 milioane abonamente la finalul trimestrului ai treilea, in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada din 2009.

Dintre cele circa 100.000 de noi abonamente din trimestrul al treilea, 79.000 au fost generate de NextGen, o companie lansata de operator in 2008 si care in august avea in jur de 160.000 de utilizatori de televiziune, internet si telefonie fixa.

Romtelecom avea la finalul lui septembrie 2.632.436 de clienti de telefonie fixa, 947.379 de abonati de internet si 1.003.182 de abonati de televiziune.

Daca pe telefonie fixa, numarul de abonati a scazut cu 6,3% fata de finalul trimestrului al treilea din 2009, in schimb compania a continuat sa creasca pe televiziune si internet, numarul de abonati Clicknet (internet) fiind mai mare cu 23,9% fata de septembrie 2009 si cu 20,7% in cazul serviciilor de TV comparativ cu aceeasi luna a anului trecut.

Citeste si:

Datele privind numarul de abonati de televiziune cuprind pe langa cei 20.900 de abonati de IPTV ai Romtelecom si clientii NextGen. Serviciul IPTV este disponibil in 32 de orase in prezent.

Pe de alta parte, serviciul de internet cu viteze intre 20-30 Mbps lansat anul trecut a ajuns la aproximativ 34.000 de abonati, dintre care 14.000 au fost atrasi in ultimul trimestru ca urmare a reducerilor importante de preturi facute de operator la sfarsitul lui iunie.

Numarul de clienti ai Romtelecom:

Totodata, serviciile de internet si telefonie lansate anul trecute prin reteaua de CDMA (tip de tehnologie digitala wireless care permite transmiterea de cantitati mari de informatie si voce pe aceeasi frecventa) a ajuns la 53.000 de abonamente la finalul lui septembrie.

“Vom continua sa ne concentram in lunile urmatoare ale acestui an pe lansarea de oferte menite sa ii ajute pe clientii nostri sa faca fata mai bine limitarilor din aceasta perioada economica de criza, mai ales ca ofertele de criza introduse in aceasta vara (scaderea tarifelor pentru internet si voce, oferta comuna cu Cosmote prin care oferim tarife la nivelul celor din retea pentru apelurile dintre cele doua retele) au fost deja bine primite de clientii nostri”, mai spune seful Romtelecom.

Principalii competitori ai companiei detinute de grecii de OTE sunt RCS&RDS si UPC Romania.

Sursa: OTE.