Cresterea de pana la finalul lui septembrie a fost determinata de avansul puternic pe segmentul de televizoare si notebook-uri, dar vanzari mai mari au fost inregistrate pe toate categoriile, cu exceptia sistemelor audio pentru acasa, tot mai multi utilizatori fiind interesati de dispozitivele audio portabile.

“Majorarea din primele noua luni se va mentine si in ultimul trimestru si practic ivanzarile vor fi mai mari cu circa 30% fata de 2009. Anul acesta trimestrul al patrulea va fi mai bun decat anul trecut pentru ca de la luna la luna se vede o crestere, chiar si dupa majorarea TVA. Acesta a dus la o scadere pe termen scurt, insa acum nu sunt motive ca oamenii sa nu mai doreasca sa faca cumparatori. Cred ca acum toata lumea isi pune bani deoparte si se gandeste la ce este mai bine sa cumpere (n.red.: pentru sarbatori). Cred ca vom avea un Craciun bun si vom inregistra o crestere pe toate categoriile, dar am asteptari mari pe segmentul de televizoare, notebookuri, camero foto si video”, afirma seful Sony in Romania, adaugand ca trimestrul al patrulea inseamna cel putin o treime din vanzari.

Avansul businessului Sony din Romania a fost mai mare decat in alte tari din Europa de Est, dar aceasta crestere este determinata in mare parte de scaderea puternica pe care a resimtit-o anul trecut piata de bunuri de folosinta indelungata (electrocasnice mari, electrocasnice mici, telecom, electronice, foto, IT). Conform datelor GFK, aceasta a fost de 42,6% la 1,42 miliarde de euro, cea mai mare diminuare la nivel european.

“Romania a suferit cel mai mult comparativ cu celelalte state si de aceea ne luptam sa ne revenim si cresterea este mai mare. Bineinteles ca sunt oameni care pot spune ca nu simt aceasta crestere, dar cred ca unii au uitat cat de rau a fost anul trecut. Intr-adevar rata de revenire nu este atat de rapida precum poate au prevazut unii dintre noi, dar, cu toate acestea, sunt destul de optimist”, mai spune Ishikawa.

Romania este pe primul loc ca venituri pentru Sony in zona Europei de Est, tara noastra situandu-se inaintea Bulgariei, Croatiei, Bosniei si Hertegovina, Macedoniei si Serbiei.

Pentru 2011, seful Sony isi doreste sa mentina interesul oamenilor pentru 3D, managerul afirmand despre aceasta tehnologie ca este “forta care va duce compania inainte”.

Citeste si:

“Acesta este un segment care creste, dar este prea devreme sa spunem daca este un succes sau nu. Eu il consider un succes, pentru ca daca nu era atat de interesant, oamenii nu ar fi vorbit despre asta si nu s-ar fi gandit sa cumpere. Noi vrem sa fim lideri pe aceasta categorie, dar vom vedea. Rata cresterii 3D-ului este foarte mare, iar vanzarile noastre sunt mai mari decat ne asteptam. Credeam ca romanii vor fi interesati de 3D, dar in acelasi timp ne gandeam ca dorinta de a cumpara va veni mai tarziu, dar se pare ca oamenii apreciaza aceasta tehnologie si previziunile noastre au fost deja atinse”, explica managerul.

Ishikawa nu a oferite date despre vanzarile ori cota de piata a Sony pe acest segment, insa a afirmat ca estimarile competitorilor, care spuneau ca vanzarile de televizoare 3D vor fi de circa 3.000 de unitati in acest an, ar putea fi pesimiste. Totul depinde insa de vanzarile din T4.

Televizoarele sunt cele mai importante in veniturile Sony pe piata locala, acestea fiind urmate de laptopuri, camere foto si video.

Chiar daca segmentele in care Sony are operatiuni (electronice de larg consum- in special produse audio-video, IT si foto) au continuat sa scada la nivelul intregii piete (in timp ce compania a inregistrat o crestere importanta fata de 2009), managerul producatorului de electronice afirma ca nu poate spune ca Sony si-a revenit in acest an.

“Cred ca in 2011 trebuie sa vedem pana la cel nivel poate creste industria. Bineinteles ca va fi o crestere si ar trebui sa fie cel putin similara cu cea din 2010, dar intrebarea este daca fi una mai mare, daca va fi 40 sau 50%. Dar chiar si cu o crestere de 30% nu vom ajunge cifrele la care am ajuns in 2008. Cat de repede ne intoarcem la acele cifre se va intreaba toata lumea in 2011, si nu daca vom mai avea scaderi”, afirma Taiju Ishikawa.