“Intreaga experienta online a utilizatorilor va fi personalizata, va fi vorba mai degraba de aplicatii decat de site-uri web si ceea ce vei vedea in acele aplicatii va fi in functie de datele pe care le-ai publicat pe o retea de socializare. De exemplu, daca voi accesa site-ul Coca Cola, in viitor, probabil, continutul pe care il voi vedea eu va fi diferit de ceea ce va vedea altcineva si totul va depinde de profilul de pe o retea de socializare. Dupa felul in care se misca, Facebook incepe sa fie mijlocul internetului cu toate acele site-uri care dau trimiteri catre ei”, explica managerul.

Netlog este o comunitate, si nu retea de socializare fiindca, spre deosebire de Facebook, aceasta permite, chiar daca nu ai niciun “prieten”, sa vezi mesajele publicate de alte persoane, principiul fiind acela de a impartasi cu comunitatea, si nu doar cu un grup selectat.

Site-ul a fost lansat in 2000 in Belgia si inregistreaza aproximativ 71 de milioane de utilizatori in peste 40 de tari, in fiecare saptamana peste 500.000 de persoane inscriindu-se in aceasta comunitate.

Romania este cea mai importanta tara in ceea ce priveste audienta din Europa de Est pentru Netlog, site-ul de socializare belgian avand aproximativ 1,5-1,6 milioane de utilizatori, potrivit lui Bataille.

Chiar daca datele de audienta plaseaza tara noastra pe un loc fruntas in statisticile Netlog, in ceea ce priveste veniturile din publicitate doar 1-2% din veniturile retelei de socializare. De altfel, piata de publicitate pe piata locala a fost anul trecut de circa 15,4 milioane de euro (fara veniturile incasate de Yahoo si Google), insemnand in jur de 4,5% din totalul investitiilor in advertising.

Cele mai importante tari pentru companie in ceea ce priveste veniturile din publicitate sunt Germania, Tarile Benelux (Belgia, Olanda si Luxemburg) si Orientul Mijlociu, iar in privinta audientei cele mai mari tari sunt Belgia, Germania, Franta, Elvetia, Austria, Italia si Turcia. De exemplu, belgienii investesc in medie intre 15-30.000 de euro pe o campanie de advertising pe Netlog, insa preturile depind de la tara la tara, dar mai ales in functie de ceea ce un marketer isi doreste sa realizeze pe acest site.

“Romania este o piata mica ca venituri de publicitate pentru ca nu suntem de mult timp pe piata si oamenii din marketing nu cunosc inca foarte bine brandul. De obicei, persoanele care achizitioneaza publicitate sunt mai mult in targetul Facebook, iar ei cheltuiesc pe Facebook pentru ca aceasta este o retea pe care si ei o utilizeaza”, mai spune reprezentantul Netlog, adaugand ca in general publicul tinta al Netlog este format din liceeni si studenti.

Aproximativ 54% dintre utilizatorii site-ului in Romania sunt femei, 15% sunt tineri intre 14 si 17 ani, 50% cu varste cuprinse intre 17 si 25 de ani, iar 35% dintre acestia au mai mult de 25 de ani.

Chiar daca majoritatea retelelor de socializare sunt comparate cu Facebook, site care are peste 500 de milioane de utilizatori la nivel mondial, Timothy Bataille afirma ca nu considera aceasta platforma ca fiind un concurent in ceea ce priveste audienta, intrucat utilizatorii tinta sunt diferiti, mai ales in privinta varstei.

Citeste si:

“Nu sunt ingrijorat daca suntem mai mici sau mai mari decat Facebook. In unele tari sunt jucatori locali care ne sunt competitori, dar nici ei nu ne sunt chiar concurenti directi. In Romania cel mai important competitor ca numar de utilizatori este Hi5, insa in privinta publicitatii concuram cu toata lumea”, afirma managerul.

Facebook are in Romania circa 1,89 milioane de utilizatori, iar 52% dintre acestia sunt femei. In ceea ce priveste varsta, circa 7% dintre utilizatorii romani de Facebook sunt intre 13 si 17 ani, 37% au intre 18 si 24 de ani, 40% sunt intre 25 si 34 de ani, 14% sunt intre 35 si 54 de ani si circa 2% au mai mult de 54 de ani.

Pe de alta parte, Hi5 este cel mai vizitat site de catre cei aproximativ 7,7 milioane de utilizatori romani de internet, acesta inregistrand in jur de 4,25 de milioane de clienti unici in luna octombrie, arata datele Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI).

Compania care are in jur de 120 de angajati, nu are personal in Romania, dar lucreaza cu MediaCafe, regia care vinde publicitate si pentru compania americana Yahoo.

Principala componenta pe care conducerea Netlog vrea sa o dezvolte este cea de gaming, iar in urmatoarea perioada oficialii retelei isi doresc sa colaboreze si cu dezvoltatori romani de jocuri.

“Vrem sa implementam tot mai multe jocuri si vrem sa lucram impreuna cu dezvoltatori locali pentru ca acestia ar putea sa stie mai bine decat noi preferintele romanilor”, mai spune Bataille.

Netlog a fost creata in anul 2000 in Belgia, iar numele initial a fost ASL.TO ( age, sex, location- varsta, sex, locatie), acesta fiind schimbat in 2007 in actuala denumire.

Sursa foto: F5.