Anul viitor veniturile operatorilor de telecomunicatii vor continua sa scada datorita preturilor tot mai mici pe care acestia sunt nevoiti sa le ofere pentru a-si pastra abonatii, a afirmat Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii Nationala pentru Administrare si Reglementare in Telecomunicatii in cadrul evenimentului Gala Comunicatii Mobile.
“In 2011 vor creste internetul in banda larga si traficul de voce, dar va fi o stagnare a numarului de abonati. De asemenea, veniturile operatorilor vor continua sa scada”, a explicat Marinescu.

Oficialul ANCOM a adaugat ca afacerile jucatorilor din telecom au continuat sa se micsoreze si in acest, insa mai putin decat in 2009, cand piata de telecomunicatii a scazut la 3,9% miliarde de euro, mai putin cu 15% comparativ cu 2008.

In primul semestru al acestui an numarul de abonati de telefonie fixa, mobila si de televiziune a inregistrat scaderi nesemnificative, totodata inregistrandu-se cresteri pe segmentul de internet (in special cel de internet mobil), dar si in ceea ce priveste traficul de voce si de SMS-uri datorita preturilor tot mai mici practicate de operatori.

Astfel, numarul de utilizatori activi ai serviciilor de telefonie mobila a ajuns la 24,4 milioane in primul semestru al anului, in scadere cu 4% fata de decembrie anul trecut. Rata de penetrare a acestor servicii era de 113,5% in iunie anul acesta. Dintre cele 24,4 milioane de cartele, 67% sunt cartele SIM preplatite active, iar 33%sunt cartele SIM pe baza de abonament lunar (23% pentru persoane fizice si 10% pentru persoane juridice).

Chiar daca numarul total de utilizatori a scazut, traficul de voce a continuat sa creasca in sectorul telefoniei mobile, cu 11,7% fata de semestrul al doilea din 2009, pana la 25,5 miliarde de minute.

Numarul de apeluri a crescut cu 5%, astfel ca o parte din cresterea volumului total de trafic exprimat in minute se datoreaza cresterii duratei medii a unui apel, care a ajuns la 2 minute si 14 secunde (in crestere cu peste 6% fata de cea inregistrata pe parcursul semestrului anterior).

In primul semestru al acestui an, un utilizator a vorbit in medie pe luna 2 ore si 51 de minute, mai mult cu 12% fata de iunie-decembrie anul trecut, si a trimis 27 de mesaje scrise, in crestere cu 2% comparativ cu partea a doua a anului 2009.

Romanii vorbesc sau trimit mesaje SMS cel mai mult in propria retea, acest tip de trafic („on-net”) detinand ponderea cea mai mare in traficul total realizat prin intermediul retelelor mobile atat in cazul traficului de voce (86%), cat si in cazul traficului SMS (93%).

Pe segmentul de telefonie fixa s-au inregistrat de asemenea scaderi usoare ale numarului de abonati si de linii de acces, concomitent cu cresteri ale traficului si duratei medii a unui apel.

Numarul de abonati a ajuns la 4,04 milioane ( mai putin cu 0,4% fata de iunie-decembrie 2009), iar liniile de acces la 4,68 milioane (-1%), ceea ce a facut ca rata de penetrare a acestor servicii sa ajunga la 21,8% la 100 de locuitori si la 52,8% la 100 de gospodarii.

In prima parte a anului 2010, romanii au vorbit 3,75 miliarde de minute la telefonul fix, in crestere cu 0,4% fata de semestrul al II-lea al anului 2009. Cei mai multi utilizatori folosesc telefonul fix pentru a suna in propria retea (traficul de voce originat catre reteaua proprie reprezinta aproximativ 62% din totalul traficului), in timp ce 14% din trafic are ca destinatie retelele mobile.

Durata medie a unui apel in retelele de telefonie fixa a crescut cu 6 secunde, pana la 3 minute si 2 secunde.

Pe segmentul de internet, numarul conexiunilor de acces la puncte fixe in banda larga a crescut cu 4% fata de finele anului 2009, ajungand la 2,93 milioane.

Majorarea se datoreaza in special cresterii numarului de abonati persoane fizice, care reprezinta aproape 90% din totalul conexiunilor la puncte fixe.

Pe de alta parte, pe segmentul de internet mobil numarul de conexiuni a ajuns in primul semestru al acestui an la 5,77 milioane de conexiuni comparativ cu 4,58 in decembrie anul trecut, segmentul de internet mobil fiind singurul care a inregistrat o crestere importanta in acest an.

Numarul de utilizatori de televiziune a scazut in prima jumatate a anului pana la 5,73 milioane abonati (-1,7%), inregistrandu-se scaderi atat ale numarului de clienti ai retelelor prin cablu (-1,2%), cat si ale numarul abonatilor prin retele DTH (-3%).

In acesta perioada s-a inregistrat prima scadere semestriala a numarului de abonati prin intermediul retelelor DTH (-3%), in timp ce numarul de abonati ai retelelor prin cablu in format digital inregistreaza in continuare cresteri (+10,5%).

Din totalul de 3,37 milioane de abonati ai retelelor de cablu (rata de penetrare la 100 gospodarii fiind de 46%), 2,62 de milioane sunt abonati din mediul urban (rata de penetrare la 100 gospodarii: 66%), in timp ce 0,74 de milioane sunt abonati din mediul rural, penetrarea retelelor de cablu in mediul rural fiind de doar 22% la 100 gospodarii.

Aproximativ 2,63 milioane de abonati receptioneaza servicii de retransmisie a programelor audiovizuale in format digital, atat prin intermediul retelelor de cablu (0,35 milioane abonati) cat si prin retele satelit de tip DTH (2,26 milioane abonati) sau IPTV (13.000 abonati).

Desi cresterea numarului de clienti la servicii de IPTV este foarte mare (de 17 ori), ponderea acestora in numarul total de abonati la servicii de retransmie a programelor audiovizuale este de doar 0,2%.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri