Compania a demarat 20 de proiecte de transformare a companiei, acestea vizand aspecte precum imbunatatirea proceselor, de la vanzari pana la ciclul de instalare, cresterea eficientei in call-centere si magazine sau simplificarea portofoliului de produse. Pe langa acestea, alte proiecte sunt in stadiu de evaluare in acest moment.

Perioada in care se vor derula proiectele initiate acum se extinde pana in 2013.

“Interesul nostru pe termen lung este sa avem o companie viabila, puternica si activa pe piata - aceste proiecte nu presupun doar reducerea numarului de angajati. Totusi, multe dintre proiectele pe care le avem in vedere implica si o reducere de posturi, avand in vedere ca obiectivul nostru este sa fim capabili sa facem mai mult cu resurse mai putine. Pentru a va da un exemplu, la acest moment avem cateva mii de optiuni de produse in sistemele noastre IT si ne-am propus sa le reducem masiv in 2011, in primul rand pentru a-i ajuta pe clienti sa aleaga mai usor, dar si pentru a reduce costurile pe care le avem cu mentinerea tuturor acestor produse. Aceasta va implica in mod evident o nevoie mai redusa de personal care sa se ocupe de aceste produse,” a explicat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.

Reducerea costurilor este cel mai important lucru in prezent pentru companie avand in vedere puterea de cumpararea a clientilor tot mai mica si razboiul preturilor din telecom.

Citeste si:

De altfel, Romtelecom are cei mai multi angajati de pe piata locala de telecomunicatii, aproximativ 8.600, comparativ cu cei aproape 7.000 ai RCS&RDS, principalul sau competitor, sau in jur de 3.000 in cazul Orange, cea mai mare companie de telecomunicatii din Romania.

„Operam pe o piata extrem de competitiva, cu unele dintre cele mai mici preturi din Europa pentru serviciile de comunicatii, si trebuie sa fim capabili sa ne imbunatatim performantele la nivel intern, capacitatea noastra de a oferi mai mult cu mai putine resurse. Trebuie sa sustinem transformarea si schimbarea continua a companiei - este singura modalitate prin care putem sa fim in continuare competitivi pe piata romaneasca,” a adaugat CEO-ul Romtelecom.

Internetul broadband si serviciile TV raman prioritatile companiei, conducerea dorindu-si ca pana la finalul lui 2012 sa devina principalul furnizor de divertisment pe piata locala

“Lucram deja la o platforma TV care va fi lansata in curand si vom continua sa extindem optiunile online pentru clienti, care au avut pana acum rezultate peste asteptari,” a mai spus Ioannidis.