Luca Cordero di Montezemolo, presedintele Ferrari s-a aratat mai increzator ca niciodata in viitorul "calutului cabrat", la standul companiei de la Salonul Auto de la Geneva, unde un nou model al casei italiene face cunostinta cu publicul si jurnalistii.

"Este o zi importanta pentru Ferrari, este o zi importanta pentru familia noastra, este o zi importanta pentru Maserati si Fiat", a declarat Montezemolo, avand in spate doua noi modele, F430 Spider si Superamerica.

Insa, departe de a fi un moment de unitate, se pare ca anul acesta este ultimul in care cele doua marci prestigioase vor mai fi vazute impartind acelasi stand la un salon auto.

Ferrari a fost in mod traditional fratele mai mare si in acelasi timp dominant al aliantei Ferrari-Maserati, grup detinut in mare proportie de Fiat, iar 34% de banca italiana Mediobanca.

O noua familie

Maserati a fost reabsorbit in grupul torinez Fiat, urmand sa intre in grija parintilor vitregi de la Alfa Romeo, urmatoarea marca din grup in clasamentul sportivitatii.

"Alfa Romeo ramane un partener neutru, dar nu va exista o fuziune propriu-zisa. Alfa este Alfa iar Maserati - acelasi Maserati.", sustine "don Montezemelo".

Anul trecut, Ferrari nu s-a uitat de doua ori in momentul in care a trebuit sa scoata bani din buzunar pentru a restructura Maserati, insa a surprins pe toata lumea cand a anuntat ca il trimite inapoi in padocuri, exact cand era gata sa intre pe pista si sa alerge.

Dureros sau nu, Maserati pierdea bani, asa ca renuntarea aparenta la marca a fost aleasa ca solutie pentru a creste profitabilitatea Ferrari.

Ferrari este in deplina sanatate financiara. Vanzarile de anul trecut, inclusiv cele Maserati au atins un record de 1,5 miliarde de euro, iar lista de asteptare pentru clienti se umple mai repede decat poate ansambla compania italiana.

Schumi ramane pe pozitii

Italienii au luat in calcul o listare a actiunilor Ferrari la bursele internationale, care are adepti pro si contra in egala masura, insa pentru anul acesta ramane in afara discutiei. Cel mai devreme 2006 sau 2007 va fi anul actiunilor Ferrari la bursa.

Michael Schumacher, star-ul incontestabil al Formulei 1 s-ar putea confrunta cu o situatie cel putin paradoxala: fanii germanului se vor inghesui sa cumpere actiuni, devenind in mod teoretic "patronii" pilotului, care astfel ar putea sa fie fortat sa lupte in continuare pentru titlu in loc sa se retraga intr-un paradis tropical din Pacific.