Compania spaniola Fomento de Construcciones y Contratas va proiecta si construi al doilea pod peste Dunare, care leaga Romania si Bulgaria, pentru care a semnat un contract de 100 milioane de euro, iar costul total al lucrarii se ridica la 236 milioane de euro.

Firma spaniola a fost aleasa dintre alti cinci ofertanti care au participat la licitatie. Costul total al podului este de 236 de milioane de euro. Guvernul de la Sofia a semnat un contract separat cu INGEROP, companie franceza, pentru supervizarea si controlarea independenta a proiectarii si construirii podului, potrivit NewsIn. Contractul incheiat cu Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) acopera o perioada de 50 de luni si prevede o perioada de gratie de 12 luni.

Podul va lega portul dunarean bulgar Vidin de orasul Calafat din Romania, pe cale ferata si rutiera. Acesta este un element cheie al unui coridor european de transport din orasul german Dresda catre Istanbul, Turcia. Lungimea totala a caii rutiere a fost stabilita la 1.440 de kilometri, iar a liniei ferate la 2.480 de kilometri. La terminare, podul ar urma sa aiba doua benzi de circulatie in fiecare directie si o linie de cale ferata.

Finantarea proiectului se face din programele ISPA, de la Banca Europeana de Investitii si de la alte institutii financiare internationale, iar o parte din finantare este suportata din bugetul de stat bulgar. Romania si Bulgaria au semnat un acord pentru construirea podului Calafat-Vidin in 2000, insa o serie de obstacole birocratice au amanat proiectul. Singurul pod de pe portiunea de 610 kilometri din Dunare care formeaza granita bulgaro-romana este, in prezent, cel intre Ruse si Giurgiu, prevazut de asemenea cu o cale rutiera si feroviara.