Aceasta miscare marcheaza intrarea pe o piata care se afla intr-o faza incipienta, dar care promite o evolutie rapida.

Intr-o prima etapa, Wal-Mart va oferi spre vanzare un numar de aproximativ 3000 de filme si episoade ale unor emisiuni si seriale populare in America.

Wal-Mart spera sa invinga concurenta, Amazon si mai ales Apple, prin puterea mare de negociere pe care o are in raport cu studiourile de film, tinand cont de faptul ca , in prezent, 40% din vanzarile de DVD-uri se realizeaza prin intermediul sau. Productiile mai vechi vor fi vandute incepand cu 7,50 dolari, iar noile aparitii cu preturi de la 12,88 la 19,98 dolari. Wal-Mart nu va colabora de la inceput cu retelele ABC, CBS sau NBC, insa gigantul american spera remedierea acestei situatii cat mai curand.

Rivalii de la Apple au incheiat contracte doar cu Walt Disney si Paramount, majoritatea caselor de productie nefiind de acord cu politica Apple de a vine toate filmele la acelasi pret.

Citeste si:

Descarcarile de pe Wal-Mart vor putea fi vizionate pe toate tipurile de PC-uri si sisteme compatibile cu Microsoft Windows Media Player, mai putin pe calculatoarele si iPod-urile create de Apple. O alta restrictie o constituie si imposibilitatea scrierii filmelor pe suport fizic, implicit pe DVD-uri. Aceste limitari vor constitui o adevarata provocare, sustin analistii.

Insa adevarata problema e reprezentata de dorinta sau poate doar rutina oamenilor de a viziona filmele de pe DVD playerele lor conectate la televizor, iar pentru aceasta exista deja solutia cumpararii de DVD-uri.

Descarcarile de pe Internet vor genera venituri de aproximativ 4 miliarde de dolari anual in urmatorii 5 ani, in timp ce vanzarile si inchirierile de DVD-uri s-ar putea ridica la 27 de miliarde de dolari pe an, conform Adams Media Research. Este evident ca, cel putin pe termen scurt, nu vom asista la o rasturnare spectaculoasa de situatie.

Astfel se naste intrebarea: “ce avantaj ofera filmele descarcate de pe un magazin online comparativ cu cele achizitionate pe suport fizic?”.