Constructorul european de aeronave Airbus ar putea renunta la patru uzine de productie din Germania, aceasta decizie facand parte din planul sau de restructurare Power 8, a precizat cotidianul Financial Times Deutschland, citat de NewsIn. Amplasamentele din Nordenham si sin Varel vor fi vandute, conform cotidianului economic german, care citeaza surse industriale. Cele din Buxtehude si din Laupheim sunt deasemenea amenintate.

Uzina din Nordenham, unde lucreaza aproximativ 2.250 de persoane, produce tronsoane de fuselaj pentru intrega gama de aviaone produse de Airbus. Uzina din Varel, cu 1.300 de angajati, fabrica piese de precizie, din titan, aluminiu si otel. La Buxtehude (380 salariati) se produc aparatele de comunicatii ce echipeaza cabinele.

La Laupheim (1200 de salariati), situat in Bade-WŁtemberg (sud-estul Germaniei) sunt produse interioarele cabinelor si mobila. Airbus intentioneaza sa transforme uzinele din Buxtehude si Laupheim in "centre de competenta pentru amenajarea cabinelor", conform Financial Times Deutschland, acestea urmand a fi controlate de un subcontractor, care ar putea fi compania Diehl Aerospace.

Airbus a amanat fara data limita anuntul planului de restructurare Power 8, acest anunt af fi trebuit sa aiba loc in cursul zilei de marti, din cauza divergentelor intre Franta si Germania, privind partajarea concedierilor. Cele doua parti nu au reusit sa ajunga la un acord in ceea ce priveste partajarea constructiei viitoarei aeronave de cursa lunga A350.

Citeste si:

Planul prevede reorganizarea industriala si concedieri masive. Germania este ingrijorata ca va avea cel mai mult de suferit de pe urma acestei restructurari, existand posibilitatea ca Airbus sa restranga activitatea a sapte uzine Airbus din Germania.

Co-presedintele EADS si seful Airbus, Louis Gallois, a facut un apel la cele patru state implicate, Marea Britanie, Franta, Germania si Spania, sa ajunga rapid la un consens. Prezentat la inceputul lui octombrie trecut, dupa noi intarzieri ale avionului gigant A380, "Power8" vizeaza reducerea costurilor "cu cel putin doua miliarde de euro pe an, incepand din 2010", scurtarea cu doi ani a ciclurilor de dezvoltare si o crestere de 20% a productivitatii. Planul trebuie sa permita generarea a cinci miliarde de euro de lichiditati, pana in 2010. Grupul urmareste mai ales sa-si "diminueze cu 30% costurile de functionare".

Producatorul de aeronave trebuie sa evalueze si activitatea celor 16 uzine din Europa, dintre care patru sunt in Franta si sapte in Germania. Airbus trebuie sa separe activitatile de baza de cele care ar trebui sa fie concesionate, mai ales in zonele care utilizeaza dolarul ca moneda de referinta, pentru a compensa intarirea euro.