Propunerea mea n-a fost inca discutata la nivel politic, ci numai la nivel de experti. Am convenit cu presedintia germana a UE ca propunerea sa fie pusa pe agenda uneia dintre intalnirile ECOFIN (Consiliul ministrilor de finante din statele membre UE n.n.) din aceasta primavara. Sper sa fie adoptata de catre Consiliu in acest an", a declarat Laszlo Kovacs, citata de NewsIn.

Propunerea comisarului pentru taxe vizeaza eliminarea taxei de prima inmatriculare si integrarea acesteia cu taxa de circulatie de drumurile publice. "Taxa le combina pe cele doua si va avea aceeasi structura in toate statele membre. Nu se pune problema armonizarii nivelului de taxare, respectiv a sumei, in toate statele, ci numai a structurii bazei de taxare", a precizat Kovacs.

Rolul taxei va fi, simultan, unul ecologic datorita unei componente semnificative referitoare la nivelul emisiilor de dioxid de carbon. In primii doi de la intrarea in vigoare a taxei, componenta ecologica va reprezenta 25%, conform comisarului, iar in alti doi ani va ajunge la 50% din valoarea taxei.

Initiativa comisarului a fost argumentata atat prin fragmentarea pietei auto europene, cat si prin pericolul aparitiei dublei taxari, cauzate de lipsa unei taxari uniforme in statele UE. Kovacs a precizat ca 18 dintre cele 27 de state membre au o taxa de inmatriculare care se calculeaza pe baze diferite. Din acest motiv, acelasi cetatean poate ajunge sa plateasca de doua ori taxa de prima inmatriculare. "Un cetatean roman cumpara o masina intr-un stat in care lucreaza, de exemplu in Belgia, iar apoi vine cu ea in Romania. Este nevoit sa plateasca taxa de inmatriculare in ambele state", a explicat comisarul.