Declaratia lui Garcia a venit ca urmare a informatiilor aparute in presa referitoare la o presupusa echipa de specialisti alcatuita de Wolfgang Mayrhuber, CEO-ul Lufthansa, in vederea lansarii unei contra-oferte pentru preluarea Iberia.

Operatorul spaniol, care ar putea fi o tinta strategica pentru orice investitor, a primit, in urma cu doua saptamani, o oferta de preluare in valoare de 3,4 miliarde euro (4,5 miliarde dolari) din partea fondului privat de investitii din Statele Unite ale Americii, Texas Pacific Group.

Spaculatiile legate de o posibila preluare au condus la o crestere cu aproape 80% a actiunilor operatorului spaniol in ultimele sase luni.

Citeste si:

De altfel, recentul acord “open skies” incheiat la finalul lunii martie intre SUA si Europa si catalogat de analisti drept un moment istoric in istoria zborurilor civile transatlantice, va duce la o consolidare a industriei aviatice. Practic, dupa intrarea in vigoare a acestui acord, ce va avea loc in 2008, operatorii aerieni vor avea dreptul sa opereze curse intre cele doua continente in afara de tarile lor de origine, inlesnind astfel transportul peste ocean.

Si in legatura cu gigantul britanic British Airways, care detine 10% din actiunile Iberia, au existat speculatii referitoare la o posibila preluare a operatorului spaniol, neconfirmate pana in prezent.

In ipoteza unei preluari de catre Lufthansa a celui mai mare operator aerian spaniol, ar lua nastere un rival extrem de puternic (cu peste 70 milioane de pasageri anual) pentru liderul pietei europene de aviatie Air France-KLM.