Carrefour si Leclerc, principalii concurenti pe piata de distributie alimentara franceza, sunt din nou in conflict, in urma ultimelor campanii publicitare lansate de Leclerc impotriva Carrefour, anunta publicatia franceza Le Figaro.

Ultima campanie publicitara lansata de grupul Leclerc foloseste rezultatele obtinute de echipa sa de comparare a preturilor pentru a ataca direct Carrefour.

“Pentru a sti care este cel mai ieftin, un tabel cu cifre va fi mereu mai graitor decat o fraza plina de vorbe.” Aceasta este fraza lansata de ultimul spot publicitar al distribuitorului Leclerc, care apare ca cel mai ieftin de pe piata din Franta, in comparatie cu alti sase concurenti. Pe site-ul “qui est le moins cher.com” (cine este cel mai ieftin.com), Leclerc afiseaza rezultatele obtinute de comparatorul sau de preturi. Acest spot reprezinta al doilea episod al atacului lansat de Leclerc impotriva grupului Carrefour, acuzat ca nu a permis echipelor de acheta sa patrunda in magazinele sale.

Primul atac a fost lansat in urma cu o saptamana, tot prin intermediul unui spot publicitar, conceput ca o ghicitoare. La intrebarea “Cine este distribuitorul care pretinde ca are preturile cele mai mici, dar refuza sa isi compare preturile?”, raspunsul era unul simplu “Apelati 3235”. Numarul “3235”, reprezentand linia “Alerta Preturi” a distribuitorului Carrefour, care raspunde la toate reclamatiile venite din partea clientilor.

Atacul venit din partea Leclerc a surprins Carrefour dar nu a provocat panica. “Am primit trei apeluri, si asta demonstreaza ca clientii nostri nu iau aceasta campanie in serios”, a afirmat Guy Yraeta, director general al hipermarketurilor din Franta.

“Este pentru prima data cand suntem atacati in mod direct. Sunt insa flatat, pentru ca asta este dovada ca reprezentam o problema serioasa pentru Leclerc. Toata lumea recunoaste astazi, ca grupul Carrefour este o referinta in materie de preturi”, a daugat Guy Yraeta.

Citeste si:

Carrefour a apelat la justitie pentru a interzice site-ul internet de comparare a preturilor lansat de distribuitorul Leclerc, care a fost calificat drept inselator si mincinos.

“Pozitia noastra e clara. Site-ul Leclerc este inselator si mincinos. Suntem in favoarea unei comaratii a preturilor justa, neutra si independenta. Nu avem un proiect in acest sens, pentru ca preferam sa ne bazam pe rezultatele obtinute de panelisti independenti, recunoscuti si utilizati de toti concurentii in domeniu”, a mai adaugat Guy Yraeta.

Carrefour a interzis accesul anchetatorilot Leclerc in 49 dintre hipermarketurile sale. Justificarea data de Guy Yraeta a fost aceea ca din cele 218 hipemarketuri pe care Carrefour le detine, 114 sunt in concurenta directa cu distribuitorul Leclerc. O a doua justificare a fost aceea ca, in momentul in care echipele de ancheta din partea Carrefour se prezinta in magazinele Leclerc sunt scoase afara intr-un mod brutal.

Pentru a urmari evolutia preturilor in fiecare zi, companiile care efectueaza studiile de cercetare ar trebui, pornind de la sistemele de informatica ale distribuitorilor, sa analizeze preturile “iesite din casele de marcat” in toate marile hipermarketuri din Franta. In acest fel toti distribuitorii vor plati pentru acelasi serviciu si preturile concurentei vor fi cunoscute de fiecare in parte. Reprezentantul Carrefour a declarat ca Leclerc nu va accepta aceasta modalitate de analiza a preturilor, in timp ce reprezentantul Leclerc asigura ca, grupul Carrefour va apela la alte surse pentru a afla preturile concurentilor. Polemica dintre cei doi pare ca nu se va finaliza in curand.

Lantul de hipermarketuri Leclerc, numarul unu pe piata de distributie alimentara are o cifra de afaceri de 183 milioane de euro.

Grupul Carrefour a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 316,3 milioane de euro, ocupand astfel locul doi pe piata alimentara din Franta, in timp ce Leclerc se afla pe locul 51, conform unui clasament realizat de revista Lineaire.