“Reebok va creste la nivel mondial, insa piata americana va avea de asteptat pana in 2009 pentru a vedea rezultatele”, a declarat CEO Adidas, Herbert Hainer, in cadrul unei conferinte de presa care a avut loc recent la Munchen.

Adidas, furnizorul echipei nationale de fotbal a Germaniei din ultimii 50 de ani, a cumparat Reebok anul trecut, intr-o tranzactie evaluata la 3,8 miliarde de dolari, motivand o strategie de a micsora distant fata de rivalul Nike, cel mai mare producator de articole sportive. Achizitia a oferit companiei germane sansa de a avea mai multa putere de negociere cu furnizorii.

Alaturarea companiilor Adidas si Reebok a creat insa si dificultati in atingerea estimarilor initiale privind asociere dintre cele doua companii. “Avem deja 85 milioane de euro in costurile sinergice in acest an”, sustine Hainer, explicand costurile mai ridicate datorate fuziunii cu Reebok.

Purtatorul de cuvant al companiei Adidas, Anne Putz, a anuntat reevaluarea target-ului companiei pentru acest an, anuntand economii de 175 milioane de euro programate pentru 2009. Hainer sustine ca se asteapta la economii de 150 milioane de euro pana la jumatatea anului 2009.

“Reebok nu va fi Chrysler-ul nostru”, a explicat Heiner, referindu-se la achizitia producatorului de automobile Chrysler de catre Daimler-Benz in 1998, achizitie revocata in acest an. Problemele cu integrarea Reebok sunt pe cale sa se rezolve, subscrie Putz.

Desi Reebok a pierdut o parte din cota de piata in favoarea lui Nike, Adidas vizeaza vanzari ridicate a produselor Reebok prin retele speciale de retail, unde produsele vor avea preturi mai ridicate, mai degraba decat ofertarea produselor la preturi mici. Mai mult, Reebok se va concentra pe adoptarea unor produse lifestyle, incluzand articole la moda pentru femei.

Citeste si:

“Este surprinzator ca dificultatile generate de brandul Reebok in Statele Unite vor continua pana in 2009”, afirma analistul german Oliver Caspari. Compania germana are in plan reducerea datoriilor sale cu 500 milioane de euro pana in 2010, in urma unui credit de 6 miliarde de euro.

O alta problema a producatorului Adidas o reprezinta colaborarea cu retailerul Foot Locker pentru a reincepe livrarea produselor pana in 2009, dupa ce acestea au fost intrerupte temporar, datorita unor neinelegeri privind discounturile unor produse, sustine Hainer.

Prima livrare catre Foot Locker este asteptata pana in vara anului viitor. Vanzarile anuale ale Adidas s-au situat intre 200 si 250 de milioane de dolari (intre 135 si 170 milioane de euro) in vara lui 2006, inainte ca Adidas sa cumpere Reebok.

Hainer a mai precizat ca Adidas nu este de vanzare, dezmintind zvonurile care aratau un interes major al Nike si al companiei japoneze Asics in preluarea producatorului german. Speculatia este “pur nonsens”, sustine Hainer, declarand ca nimeni nu a avut discutii cu Adidas in aceasta privinta.

Agentiile anti-trust nu vor aproba nicicand o fuziune cu rivalii pentru ca aceasta ar insemna controlul a peste 80% din piata mondiala a articolelor sportive, spune Hainer. In schimb, desi nu are in plan momentan o noua achizitie, Adidas ar putea sa adauge si alte branduri pe viitor afacerii sale.