Se estimeaza ca vanzarile nete anuale ale companiei nou formate vor ajunge la 36,4 miliarde de dolari, dupa furnizarea a aproximativ un sfert din volumul total de bere, la nivel mondial.
Noua companie se va numi Anheuser-Busch InBev iar directorul executiv al InBev, Carlos Brito, va ocupa aceeasi pozitie in cadrul noii companii.
Industria globala a berii traverseaza o perioada de consolidare. Astfel, Scottish & Newcastle au hotarat sa scindeze operatiunile iar SABMiller Plc si Molson Coors BrewingCo au decis sa-si uneasca activitatile din America.
“Este o intelegere in care ambele companii au de castigat, deoarece fiecare a obtinut ceea ce a dorit”, conform presedintelui firmei de consultanta Bevmark, Tom Pirko.
InBev a marit oferta initiala, care era de 65 de dolari/actiune. Reprezentantii companiei Anheuser-Busch se aratasera nemultumiti de oferta initiala de preluare, de 46,3 miliarde de dolari, primita din partea InBev, precum si de incercarile acesteia de a inlocui consiliul director al producatorului american.
Presa a aratat anterior ca un acord ar putea fi semnat, in conditiile in care InBev a crescut valoarea ofertei sale de la 65 de dolari/actiune, la 70 dolari/ actiune.
InBev este prezenta in Romania si detine pozitia a treia in industria berii, cu o cota de piata de 23,2% la finalul anului 2007, conform datelor de retail audit MEMRB Romania.
InBev Romania produce marcile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: