Ericsson AB, cel mai mare producator de retele wireless de telecomunicatii din lume, a inregistrat o scadere de 28% a profitul net din al treilea trimestru, peste asteptarile analistilor, in contextul in care vanzarile in America de Nord au scazut.
Profitul net al companiei a scazut la 2,84 miliarde coroane suedeze (384 milioane dolari), sau 0,89 coroane suedeze/actiune, fata de 3,97 miliarde coroane suedeze, sau 1,24 coroane suedeze, in aceeasi perioada a anului trecut, conform Bloomberg, citat de NewsIn.

Analistii chestionati de Bloomberg estimasera anterior un profit net de 2,21 miliarde coroane suedeze. Vanzarile au crescut cu 13%, la 49,2 miliarde coroane suedeze.

Profitul Ericsson a scazut pentru a cincea luna consecutiv, in contextul in care cheltuielile pe piata europeana si cererea de telefoane marca Sony Ericssonau au scazut. Compania a operat reduceri de personal si a concediat mai mult de jumatate din angajati intre 2000 si 2004, planuind anul acesta sa disponibilizeze inca 4.000 de angajati si sa reduca cheltuielile anuale cu 4 miliarde coroane suedeze, pana la finalul lui 2009.

Presedintele executiv al companiei, Carl-Henric Svanberg, a declarat ca "este dificil de estimat" modul in care clientii Ericsson vor reactiona la criza financiara globala.

Ericsson a pierdut, anul acesta, 34% din valoarea sa de piata, mai putin decat competitorul sau francez, Alcatel-Lucent SA, ce a pierdut 62% in 2008.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri